vše pro hotely a restaurace

Manažerské dovednostiProč zlepšovat dovednosti manažerů?

Zaměstnancům „je třeba ukázat směr a dávat příklad“ jak řekl Tomáš Baťa. K tomu je potřeba dobrých manažerů, kteří současně své podřízené podporují a motivují k dosažení cílů. Součástí manažerské pozice je také plánování, organizování a kontrola. K tomu všemu potřebuje určité schopnosti a dovednosti. Mezi tyto dovednosti patří:

• Asertivita
• Charakter a dobré vlastnosti
• Předvídavost a intuice
Rozhodnost
Zodpovědnost
• Důvěryhodnost, důslednost, disciplína
• Komunikativnost
• Schopnost organizovat
• Schopnost delegovat
• Schopnost se rychle učit
• Zvládat konflikty
• Musí umět v lidech vyvolat nadšení pro věc

 

S těmito vlastnostmi a dovednostmi se lidé nerodí!

Ty se musí člověk naučit nebo získat praxí. Pro mladé manažery je tedy vhodné volit obojí – praxi i vzdělávací kurzy.
Řada vzdělávacích institucí nyní nabízí celou řadu kurzů osobního rozvoje:

• Time managemet
• Stress management
Rozhodovací procesy
• Efektivní komunikace
• Umění delegovat
Vedení lidí
• Kreativní řešení problémů
Jak motivovat podřízené
• Umění přesvědčit
Umění vyjednávat

Dále je potřeba, aby se manažeři hotelů a restaurací zlepšovali i v dalších dovednostech:

• Jazykové dovednosti
• Prezentační dovednosti
• Eliminace chyb
Emoční inteligence a empatie
• Change management
• Mozkový jogging
• Obchodní dovednosti
Mutitasking není vždy vhodný

Autor: Dana Petrunčíková Foto: arztsamui



Související články:

Manažerská autorita, Vlastnosti manažerů, Jste připraveni na vedoucí poziciManažerská rozhodnutí, Rozhodovací proces, Rozhodovací problémy, Techniky rozhodování, Ideální a reálné rozhodování, Motivace podřízených, Dovednosti úspěšnýchJak delegovatJak na fluktuaci zaměstnanců

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení