vše pro hotely a restaurace

emotional-intelligenceCo emočně inteligentní lidé nedělají?

Emoční inteligence je soubor schopností, které nám pomáhají zvládat naše i cizí emoce a city, orientovat se v nich a využívat je k osobnímu a pracovnímu prospěchu. Emoční inteligence není jenom o tom, co děláte, abyste udrželi sebe i ostatní v klidu ve vyhrocených situacích. Je to také o tom co byste dělat neměli.

Dáte na názory druhých? Pak ve chvílích radosti a štěstí, byste neměli. Vaše vnitřní pocity vlastní hodnoty přichází bez ohledu na to, co si lidé v určitém okamžiku myslí. Svou radost si nenechte nikým zkazit.

Odpouštějte, ale nezapomínejte. Nezabývejte se zbytečně chybami druhých. Každý má právo na druhou šanci. Tu třetí už si pořádně rozmyslete.

Nevyčerpávejte se zbytečným bojem. Při konfliktu často platí: „Ráno moudřejší večera.“ Nechte si dostatek sil na následující den.

Jste-li dostatečně emočně inteligentní, pak nestavíte dokonalost jako svůj cíl. Dokonalost neexistuje, protože lidé dokonalí nejsou. Naprosté dokonalosti nedosáhnete a vždy budete mít špatný pocit z toho, co se nepodařilo. Raději se těšte z toho, čeho jste byli schopni dosáhnout.

Nelpěte na minulosti. Selhání sice může narušit sebevědomí, ale také se může stát odrazovým můstkem pro lepší výsledky v budoucnu.

Nezabývejte se problémy příliš dlouho. Snažte se je vyřešit co nejrychleji. Pokud se do nich ponoříte, budou se prodlužovat vaše negativní emoce a stres, které brání lepším výkonům. V případě problému jednejte okamžitě. Každá akce ve vás probudí pozitivní emoce, které výkon naopak zvyšují.

Neříkejte ano, pokud opravdu nechcete. Naučte se říkat ne, popřípadě toto slovo nahraďte frází “Nemyslím si, že mohu….” nebo “Nejsem si jistý, že…..” Říci ne pro nový závazek znamená, že ctíte své stávající závazky a dává vám možnost je úspěšně splnit.

Jak na negativní emoce?

Negativní emoce, jsou vlastně reakce na stres. Mysl posílá tělo do režimu boj nebo útěk. Když je hrozba na spadnutí, v tu chvíli je důležité vaše přežití. Dnes se, ve stresové situaci v hotelu, dá málo kdo na útěk nebo do boje s problematickým hostem. Vyvolaná reakce však může mít v dlouhodobém horizontu zničující zdravotní následky nebo může vést k syndromu vyhoření. Proto je potřeba negativní emoce kompenzovat těmi pozitivními.

Autor: Dana Petrunčíková




Související články:

Emoční inteligenceManažerské dovednosti, Dovednosti úspěšných lidí, Manažerské rozhodovací procesy, Manažerem se člověk nerodíSyndrom vyhoření, Jak předejít vyčerpání, Jak přežít sezónu, Naučte se říkat NE, Více věcí najednou, Co dělají mladí manažeři špatně

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available