Jak minimalizovat hluk v hotelových pokojích?
„Poslední noc jsem spala v hotelu, který měl papírové stěny. Z vedlejších pokojů bylo slyšet každé slovo. Kdyby tam ty stěny nebyly, tak by to vyšlo nastejno.“ Řekla nám jedna paní, když vyplňovala registrační kartu. Pomyslela jsem si, co nám asi poví, až bude odjíždět. Proto mne potěšila informace, že řetězec hotelů Radisson začal v pokojích testovat technologii, která pomůže odhalit hluk.
Jak tato technologie funguje?
Hotelový řetězec na tom pracuje s americkou společností Quietyme. V pokojích jsou instalovány senzory, které sledují hladinu okolního hluku. Hluk nezaznamenává, pouze měří jeho hodnotu v decibelech. Hlavní jednotka pak informuje recepci, že klientův klidný spánek může být narušen. Technologii firmy Quietyme již využívá řada nemocnic a nyní se testuje i v hotelech.
Jednotka na pokoji vypadá jako wifi základna a dokáže detekovat hladinu teploty, sílu zvuku, úroveň osvětlení a míru vlhkosti. Tato technologie tedy dokáže zamezit i výskytu plísní. Hlavní jednotka v počítači na recepci nebo v chytrém telefonu, monitoruje změny a informuje hotelový personál dříve, než si host začne stěžovat.
Jak zamezit hluku?
Všichni v hotelu víme, že hluk je jedním z hlavních problémů citovaných hosty dotaznících spokojenosti. Hluk v pokojích závisí na tloušťce stěn, protihlukové izolaci na stěnách a na podlaze a také na chování jiných hostů.
Na protihlukovou izolaci musíme myslet již při stavbě či rekonstrukci. Pochází-li hluk od zdroje, který můžeme vypnout nebo utlumit, pomůže nám tato technologie předejít celé řadě stížností. Pokud hluk dělají hosté v jiném pokoji, pak jediné, co můžeme udělat je, požádat tyto hosty, aby hluk nedělali.
Můžeme také naúčtovat pokutu za porušení ubytovacího řádu a rušení nočního klidu, ale všichni víme, že někteří hosté pokutu zaplatí a hluk dělají dál. Pak se musíme smířit s tím, že je během pobytu nepřevychováme, a že si na ně jiní hosté budou stěžovat.
To už ale není o technologiích, ale o špatné výchově a o vzorech v rodinách a ve školách.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: imagerymajestic
Související články:
Špatné chování hostů, Lživé komentáře, Proč lidé lžou, Důsledky technologických změn, Představy hotelových hostů, Zvyšující se nároky nebo nenasytnost, Jak na chronické stěžovatele, Agresivita hostů,Jak ovlivnit hodnocení
Napsat komentář