vše pro hotely a restaurace

Dusledky technologickych zmenCo změnil rozvoj online aplikací?

Rozvoj sociálních sítí a mobilních aplikací způsobili změnu ve strategií celé řady hotelů a restaurací. Nedávno proběhla internetem zpráva jedné zahraniční restaurace, které se zvýšil počet stížností, a současně klesly tržby. Analýza ukázala, že v porovnání se stejným obdobím před pár lety, se zvýšila délka oběda běžného zákazníka z důvodu focení jídla a sdílení fotografií na sociálních sítích. Tím se prodloužila doba od chvíle, kdy bylo jídlo servírováno do chvíle, než bylo konzumováno. Za tu dobu vystydlo, muselo se ohřát a tím se zvýšil počet stížností.

Zatím co vývojáři online aplikací dělají všechno proto, aby zákazníkům nabízeli stále nové nástroje a možnosti, řadě hotelů a restaurací to komplikuje život.

Jak to chodilo v minulosti?

Dříve si lidé objednali jídlo a ihned ho snědli. Rezervaci pokoje si dělali převážně telefonicky, takže byla možnost zeptat se klienta jaké má požadavky. Pak, když byl se službami spokojen, přijel znovu. Bylo jednodušší získat stálého klienta už jenom proto, že málo kdo z nich chtěl listovat gigantickým telefonním seznamem s malými písmenky, aby si našel jiný hotel. Navíc z telefonního seznamu stejně nepoznal, jaké to v tom hotelu je.

Jak to chodí dnes?

Dnes si potencionální zákazník prohlédne fotografie a 3D prohlídky, přečte si hodnocení ostatních klientů, porovná nabízené vybavení a služby s několika desítkami dalších hotelů, které se mu zobrazí na stránce. Rezervace přijde online a až při příjezdu recepční zjistí, jaký ten člověk je, co očekává a jaké své požadavky zapomněl při vytváření online rezervace zakliknout.

Klient se pak diví, jak je možné, že nedostal to, co viděl na fotkách, protože měl pocit:

– že je hotel blíže k centru města
– že postel na obrázku je větší, zatímco ona má jenom 180 cm na šířku
– že jídlo na obrázku bude dobré, zatímco jemu nechutná
– že je bazén větší, zatímco je „tak malý“

A právě pocity lidí jsou to, co nové technologie změnily. Dříve si lidé podle jedné nebo dvou fotografií v katalogu nedokázali představit, do čeho jedou. Teď si to představit umí a fantazii mají mnozí opravdu velkou.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Představy hotelových hostů, Zvyšující se nároky nebo nenasytnostJak na chronické stěžovatele, Agresivita hostů, Jak ovlivnit hodnocení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení