vše pro hotely a restaurace

Proc lide lzouLháři jako hoteloví hosté

Mladý host indické národnosti s přítelkyní přišel nedávno na recepci, aby odhlásil svůj pobyt. Počkal si, až bude na hale hodně lidí a začal hlasitě oznamovat, že jeho přítelkyni v noci v našem hotelovém pokoji a v naší posteli pokousal nějaký hmyz. Všem tam ukazoval v chytrém telefonu fotografie dívčího ramene, kde byly opravdu nehezké otoky. Očividně nějaká alergická reakce.

Dožadoval se navrácení peněz za ubytování a ještě kompenzaci za noční taxi do nemocnice, za výdaje, které měli v nemocnici a za výlohy v lékárně. Také neustále opakoval, že spěchá na letiště a jestli mu kvůli nám uletí letadlo, tak mu hotel bude platit ještě novou letenku a ušlý zisk. Tím navodil stresující situaci a časovou tíseň, která samozřejmě ovlivňuje rozhodovací proces a konečné rozhodnutí manažera, který problém řeší.

Vzhledem k tomu, že mám zkušenosti s hotelovými vyděrači, požádala jsem jeho přítelkyni, aby šla do mé kanceláře a otoky mi ukázala. To samozřejmě odmítla jak ona, tak její přítel, který mluvil stále hlasitěji. Řekla jsem mu, že z fotografií není jasné, že se opravdu jedná o zde stojící slečnu, a že fotografie není očividně pořízena v našem hotelovém pokoji. Vypadá to, že je to venku a má na sobě letní oblečení, zatímco u nás v Praze nyní  mrzne.

Host tedy začal mluvit ještě hlasitěji o tom, že jí v našem hotelu něco pokousalo, a že celou noc nespali, protože museli do nemocnice a do lékárny. Ostatní přítomní hosté se začali zastavovat a čekali, jak to dopadne. Začala jsem tedy také mluvit hlasitě a požadovala jsem po klientovi účet za taxi, kterým jel do nemocnice a pak z nemocnice, abychom to mohli v taxi službě ověřit a popřípadě mu dát nějakou kompenzaci.

Dále jsem po hostovi požadovala nemocniční účet, protože jak sám řekl, jako cizinec tam musel zaplatit v hotovosti. A v poslední řadě jsem požádala o účet z lékárny. Host nám oznámil, že si nikde účet nevzal, protože byl ve stresu. Řekla jsem mu, že by v nemocnici a v lékárně dostal účet automaticky. V tu chvíli přestala být tato komedie pro ostatní hotelové hosty zajímavá a začali se rozcházet. Zatímco tento host si stále myslel, že si nějaké peníze vykřičí, jeho přítelkyně pochopila, že ne.

Proč hoteloví hosté lžou?

Zejména kvůli prospěchu, materiálním výhodám a touze po nadřazenosti. Ukázat nám zaměstnancům, že on je ten náš zákazník a náš pán.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Policejní komando a hasiči v hotelu, Hoteloví vyděračiManažerská rozhodnutíIdeální a reálné rozhodování, Techniky rozhodování

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení