vše pro hotely a restaurace

Pouzitelnost webuJak zjistíte nedostatky v použitelnosti?

Jedním z nejdůležitějších důvodů, proč má váš hotel webové stránky je získávání hotelových hostů. Konverze je to, co způsobí, že si návštěvník vašich webových stránek udělá online rezervaci. O tom je zmínka již v našem článku „Účel webových stránek“.

Aby si návštěvník rezervaci udělal, musí si stránky získat jeho důvěru a informace na nich uvedené musí být kompatibilní s jeho představami a požadavky. Musí tam být veškeré potřebné informace a tyto informace musí být snadno k nalezení. Proto je důležité soustředit se na obsahový marketing a vnitřní navigaci.

Zahrajte si na svého klienta a zmapujte své stránky. Podle hesla „víc očí víc vidí“ pozvěte k průzkumu webu další kolegy. Díky skupinovému brainstormingu snadno identifikujete případné nedostatky a navíc najdete i způsoby řešení.

Jak zjistíte, že se klient na webu snadno orientuje?

Abyste pochopili složitou cestu klienta až k rezervaci pokoje, nelze stránky analyzovat u jednoho počítače. Ideální je velká bílá tabule, na kterou graficky znázorníte všechny stránky vašeho webu od hlavní stránky přes typy pokojů, jejich vybavení, další služby až po online rezervaci a kontakt. Pak si začněte hrát na klienty. Říkejte nahlas, které informace o hotelu vás zajímají, a pomocí šipek znázorňujte, jak snadno se k požadované informaci na stránkách dostanete.

Musíte si uvědomit, že klient váš hotel nezná, takže jeho pohyb na vašich stránkách je vlastně jeho cesta k poznání toho, co chce a co od hotelu požaduje. Sledujte vliv předchozí akce na uživatele a na jeho myšlení. Sledujte pečlivě, zda obsah stránky, navigační body a odkazy ho vedou k detailním informacím o poskytovaných službách, a zda jsou tyto informace dostatečně výstižné a srozumitelné. Takové mapování stránek pomáhá odhalit jejich možné nedostatky, které mohou vést k nedokončeným rezervacím.

Výsledky této skupinové analýzy a diskuse, vychází ze společného chápání požadavků jednotlivých uživatelů webu. Před zahájením mapování webu musíte si vytvořit pohled uživatele, nikoliv zaměstnance. Všechny připomínky zaznamenávat a žádné nekomentovat nebo hodnotit. I ty zdánlivě hloupé připomínky mohou být velmi užitečné a inspirativní.

Identifikované nedostatky webových stránek je potřeba opravit, chybějící informace doplnit a stránky nechat opět ověřit. V tomto druhém kroku již samotnými hotelovými hosty. Spokojenost s obsahem webových stránek zjistíte například pomocí ankety nebo osobním rozhovorem s hotelovým hostem.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Kvalitní obsahový marketingJak zlepšit použitelnost webových stránekWebové stránky hoteluJak psát texty pro hotelový web, Nedokončená online rezervace, Plán pro webové stánkyDalší tipy pro psaní textů, Renovace webových stránek, Jak zvýšit tržby z webových stránek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení