Magazín Hotely Hotelům také přináší názory a rady významných osobností hotelového průmyslu.
Pečovat o hosty znamená pečovat o sebe
Kvalitní péče o hosty začíná péčí o sebe V hotelu a v restauraci je pro nás vždy host na prvním místě. Doma pak partner a děti. Sami na sebe často zapomínáme. Starostí o druhé se dostáváme často do časové tísně, psychického vypětí, které může mít za následek vyčerpání a vyhoření. S tím jdou ruku v […]Čtěte více »
Metoda EFT pro odbourání stresu
Odbourejte stres pomocí EFT V hotelových a gastronomických službách je obvyklá vysoká pracovní zátěž, stres a vyčerpání zaměstnanců. Neustálá aktivita, neustálý kontakt s lidmi, nutnost být neustále ve střehu, řešit všechny problémy průběžně – to všechno má negativní dopady na fyzické i psychické zdraví a kondici lidí pracujících v tomto odvětví. Nejúčinnějším způsobem, jak čelit […]Čtěte více »
Co neříkat a nedělat na pohovoru
Co neříkat na pohovoru? Všichni víme, že přijít pozdě na pohovor je nepřípustné stejně, jako nepřiměřený oděv, vulgární vyjadřování či nevhodná gestikulace. Na co si dávat pozor? Hlavně na řeč těla a nevhodné fráze. Jaké fráze to jsou? „A co to tu vlastně děláte?“ Zjistit si informace o firmě, ve které se ucházíte o práci, je […]Čtěte více »
Důvody ke změně zaměstnání
Nejčastější důvody vedoucí ke změně zaměstnání Všichni znají Maslowovu pyramidu lidských potřeb i Herzbergovu teorii motivace, přesto v řadě firem nejsou potřeby zaměstnanců uspokojovány dostatečně. Manažerům se neustále radí, jak zjistit, zda jsou zaměstnanci v práci spokojeni, přesto se jich nikdo na spokojenost nezeptá. Řada zaměstnavatelů automaticky předpokládá, že pravidelná mzda musí být dostatečným důvodem ke spokojenosti. […]Čtěte více »
Jak na lenochy?
Co s lenochem na pracovišti? Neustále se musíme něco nového učit. Je to zcela nezbytné, přesto mě překvapuje, jak mnoho mladých lidí, kteří sotva vyšli školu, se v práci odmítají zdokonalovat. Naučí se prvních pár rutinních procesů a pak už nemají zájem učit se dál. Posléze se diví, proč někdo, kdo nastoupil až po nich […]Čtěte více »
Nábor mladých hotelových pracovníků
Jak přilákat mladé lidi do hotelu? Pozorujete, že v poslední době není snadné najít kvalitní personál? Už se vám stalo, že se na inzerát na pozici recepční nikdo nepřihlásil, nebo že přišly dva životopisy? Pokud ne, tak máte štěstí, že si můžete vybírat. Ostatní hotely jsou na tom o poznání hůře. Pryč je doba, kdy […]Čtěte více »
Úklid pokoje
Úklid hotelového pokoje Aby hotel na hosta udělal dobrý dojem a host se tam pak dobře cítil, musí být hotel i pokoj čistý. Skvrny na nábytku a špatně vyluxované vlasy a nečistoty by ten dojem mohly zkazit, proto se musí kvalitně uklízet a čistit. Ne všechno se čistí každý den, jako třeba čalouněné židle a křesla, […]Čtěte více »
Hotel Solution zvyšuje zisky hotelům a penzionům
Jan Halíř – manažer firmy Hotel Solution Jan Halíř je manažer firmy Hotel Solutions, která pomáhá malým a středně velkým hotelům řídit všechny obchodní aktivity včetně online marketingu, a tím zvyšuje tržby hotelům nejen v České republice, ale i na Slovensku. Položili jsme se panu Halíři několik otázek: Komu pomáháte? Pomáháme těm hoteliérům, kteří mají […]Čtěte více »
Co je to nuda
Aktivní lidé nudu neznají V hotelech a restauracích se nenudíme. Obsluhujeme, plníme požadavky hostů a tak nám ten den rychle uteče, že ani nevíme jak. Tím jak jsme rozjeti, tak i ve volném čase většina z nás relaxuje aktivně. Nevím, jak to chodí v jiných oborech, ale nedávno jsem šla s kamarádkou Ájou na oběd a […]Čtěte více »
Startup ve stravovacím a hotelovém světě
Kdo je dostatečně silný na rozjezd nové restaurace Po dokončení školy hledají mladí lidé uplatnění. Celá řada z nich hledá práci již během studia, aby na brigádě nebo během školní praxe získali pracovní návyky a první pracovní zkušenosti. Vysoké procento mladých lidí také odjíždí na několik měsíců či let získat praxi v zahraničí a zdokonalit se […]Čtěte více »