vše pro hotely a restaurace

Duvody ke zmene zamestnaniNejčastější důvody vedoucí ke změně zaměstnání

Všichni znají Maslowovu pyramidu lidských potřeb i Herzbergovu teorii motivace, přesto v řadě firem nejsou potřeby zaměstnanců uspokojovány dostatečně. Manažerům se neustále radí, jak zjistit, zda jsou zaměstnanci v práci spokojeni, přesto se jich nikdo na spokojenost nezeptá.

Řada zaměstnavatelů automaticky předpokládá, že pravidelná mzda musí být dostatečným důvodem ke spokojenosti. Přitom mzda není jediným faktorem ovlivňující setrvání člověka v zaměstnání.

Sezónní stres zaměstnanců hotelů, restaurací a cestovních kanceláří, je také častým důvodem k opuštění zaměstnání i přesto, že jsou lidské potřeby uspokojovány.

Jaké jsou tedy nejčastější důvody odchodu ze zaměstnání?

1. Stres u sezónních či nárazových prací
2. Nespokojenost s výkonem jiného kolegy, jehož nedostatky jsou vedením tolerovány nebo přehlíženy.
3. Špatný kolektiv, ve kterém panují pomluvy, intriky či mobbing.
4. Šikana ze strany nadřízeného – bossing
5. Nedostatečné ohodnocení dobře vykonané práce, ale časté upozorňování na chyby vede ke zhoršení morálky jedince
6. Noví zaměstnanci dostávají za stejnou práci vyšší plat
7. Nedodržení podmínek ze strany zaměstnavatele, například snížení dohodnutého platu
8. Nedostatečná technická podpora – zastaralé vybavení, technologie, se kterými zaměstnanci musí pracovat
9. Nulový rozvoj osobnosti zaměstnance, kdy firma nezajišťuje žádná školení či vzdělávací kurzy
10.Nezaplacené nebo jinak nahrazené přesčasy
11. Chybí možnost kariérního postupu

Nerovnoměrná pracovní zátěž, špatné vztahy na pracovišti, nedostatečná technická podpora, špatné řízení a nemožnost osobního rozvoje vytváří frustrující prostředí. Dlouhodobá nespokojenost je příčinou negativního postoje, který vede k ukončení pracovního poměru. Firmě či hotelu pak vznikají náklady na hledání a zaškolení nového zaměstnance.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: pat138241



Související články:

Systém odměňování, Zaměstnanecké benefity, Umíte motivovat, Jak si udržet kvalitní zaměstnance

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení