vše pro hotely a restaurace

Co delaji manazeri spatneJak být špatným manažerem?

Manažerem se člověk nerodí. Každý musí nejprve získat určité zkušenosti, manažerské dovednosti a získat si autoritu. Řada vedoucích pracovníků je však dosazena na pozici formálně, tedy jmenováním. Než si takový člověk získá autoritu u podřízených je to dlouhý a složitý proces, při kterém se mnoho lidí dopustí chyb.

Jakých chyb se musí mladý manažer vyvarovat?

Delegování – aby člověk netrávil v práci veškerý svůj čas, pak musí některé úkoly delegovat. Je však velkou chybou, když se absolutně spolehne na to, že práce je vykonávána na sto procent, aniž by to průběžně kontroloval a zajímal se o plnění dílčích cílů. Jak se říká „důvěřuj, ale prověřuj“.

Rozhodování – někteří vedoucí pracovníci mají problém s rychlým rozhodováním. Snaží se získat co nejvíce informací o problému, anebo rozhodnutí odkládají tak dlouho, až je pozdě a problém naroste do obludných rozměrů. Někdy se prostě musí udělat třeba i nesprávné rozhodnutí ihned a pak napravit důsledky, než čekat tak dlouho, až bude na nápravu pozdě.

Změna – ta je dříve či později nutná v každém podnikání, i v hotelu a restauraci. Je vždy nepříjemná jak pro vedoucí pracovníky, tak pro podřízené. Aby se firma dobře vyvíjela, jsou určité změny nezbytné, takže manažer vůči nim rezistentní být prostě nesmí.

Strach – řada manažerů si myslí, že respekt lze získat tím, když budou ve svých podřízených budit strach. Vyhrožováním výpovědí se autorita opravdu nezíská. Motivace je rozhodně lepším řešením.

Krátkodobé vize – vedoucí pracovníci musí mít myslet dlouhodobě. Musí mít jasnou představu o tom, jak současná rozhodnutí ovlivní budoucnost. Manažer musí vědět, kam firma směřuje a jaký je její cíl.

Protekce – zvýhodňování některého jedince zabíjí morálku a týmového ducha.

Emoce – chyba je také dělat rozhodnutí na základě pocitů, nebo naopak nedostatek emoční inteligence.

Komunikace – manažeři často neumí naslouchat problémům podřízených a z toho plyne celá řada nedorozumění.

Přiznání chyby – někteří vedoucí pracovníci nikdy nepřiznají chybu i přes to, že všichni vědí, že ji udělali. Tím si autoritu opravdu nezískají.

Poučte se z chyb druhých, abyste se dobrým manažerem stali co nejdříve.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: jesadaphorn



Související články:

Manažerská autoritaVlastnosti manažeraManažerské dovednosti, Manažerská rozhodnutíRozhodovací procesRozhodovací problémy, Techniky rozhodování, Ideální a reálné rozhodování, Motivace podřízených, Dovednosti úspěšnýchPříčiny odporu ke změnám

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení