vše pro hotely a restaurace

emocni inteligenceCo je emoční inteligence?

Emoční inteligence jako součást sociální inteligence, která zahrnuje schopnost rozpoznat a sledovat vlastní i cizí pocity, emoce, rozlišovat je a využívat tyto znalosti ve svém myšlení nebo chování. Neboli je to schopnost orientovat se v sobě i v citech a náladách jiných lidí, využívat toho pro dobré vztahy a sebe motivaci.

Emoční inteligence se můžeme také vyjádřit jako soubor schopností a dovedností, které nám pomáhají emoce nejen zvládat, ale ještě jich využívat k co největšímu osobnímu a pracovnímu prospěchu.

  • zlepšuje komunikaci
  • je klíčem k porozumění
  • umožňuje lepší vnímání reality
  • přináší vnitřní stabilitu a klid
  • vede k naplnění cílů a tím hlubokému uspokojení
  • nabízí opravdovou lásku a bezpodmínečné přijetí

Emoční inteligenci můžeme analyzovat ve čtyřech rovinách:

  • sebeovládání
  • znalost sama sebe
  • sociální vědomí
  • sociální dovednosti

Vysokou emoční inteligenci vykazuje zejména nižší a střední manažeři, která jsou neustále v kontaktu s klienty a podřízenými. Čím vyšší pozice, tím se výše EQ snižuje.

Schopnost empatie a sebeovládání však ještě nezaručují morální užívání emocionální inteligence. Mnozí lidé dovedou dobře rozpoznat to, po čem jiní touží, a dovedou to využít k sobeckým účelům.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: David Castillo Dominici



Související články:

Manažerské dovednosti, Dovednosti úspěšných lidí, Manažerské rozhodovací procesy, Manažerem se člověk nerodí

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení