vše pro hotely a restaurace

Manazerem se clovek nerodiJak se stát vůdčí osobností

K tomu, aby se člověk stal dobrým manažerem a později třeba i ředitelem hotelu je potřeba získat potřebné dovednosti. Na počátku kariéry je třeba získat potřebné vzdělání a osvojit si správné pracovní návyky. Všechny lidské bytosti mají přirozenou schopnost vést, musí však mít v mládí štěstí na dobré učitele a umět si najít kvalitní vzory, od kterých se celý život učí. Další zkušenosti jsou získané poučením z chyb vlastních i jiných lidí. Ti nejlepší manažeři mají schopnosti dotáhnout věc do zdárného konce za pomoci jiných lidí, které motivují tak, že pro tu věc pracují s nadšením. Špatný vůdce je nutí proti jejich vůli a tím se dostává do konfliktu.

Vedení není o moci a slávě, ale o tom mít moudrost sdílet a respektovat lidi, kteří mají různé schopnosti. Správný manažer se zaměřuje na skutečné hodnoty, etiku a znalosti. Statistiky ukazují, že nejvyšší emocionální a inteligenční kvocient (EQ) má střední management. Čím vyšší pozici manažer má, tím se EQ snižuje.

Čím vyšší post, tím nižší EQ. Co je příčinou?

Není to tím, že by ředitel hotelu nebo firmy musel být nutně špatný člověk. Je to zejména tím, že jsou na něj kladeny jiné požadavky. Od supervisora nebo manažera na střední pozici se očekává, že bude pracovat s lidmi. Na ředitele je vyvíjen tlak ze strany majitelů, investorů a akcionářů ve smyslu maximalizace hospodářských výsledků. Nejvíce času pak tento člověk tráví s finančními analýzami nikoliv se zaměstnanci. Tím ztrácí ze zřetele, jak jejich emocionální stavy ovlivňují dění ve firmě. Ne vždy se tak stává. Ti nejlepší manažeři kontrolují své emoce, přesto dokáží vytknout či pochválit a budují dobré vztahy jak ve firmě, tak i mimo ni.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Dovednosti úspěšných lidí, Co úspěšní nikdy nedělají, Manažerské dovednosti, Jak delegovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení