vše pro hotely a restaurace

Dovednosti uspesnych lidiJaké dovednosti mají úspěšní lidé?

Vysoké školy a vzdělávací instituce mají tendenci soustředit se na „tvrdé“ dovednosti (hard skills), které člověk potřebujete pro konkrétní kariéru. Učí používat konkrétní programy (Microsoft office atd) a předávají znalosti potřebné k dokončení pracovních úkolů. Tak zvané “měkké” dovednosti (soft skills), jsou pro úspěšnou kariéru ještě důležitější.

Ve skutečnosti může být velmi těžké tyto „měkké“ dovednosti zvládnout. Pokud si je však člověk osvojí, bude úspěšný prakticky v jakémkoliv oboru a na jakékoliv pozici.

Jaké dovednosti musíte mít, abyste byli úspěšní?

Vysoký emocionální a inteligenční kvocient (EQ). Ten je kritériem pro budování vztahů k jiným lidem a určuje schopnost vžít se do jiných lidí. EQ je důležitý na jakékoliv řídící pozici v jakémkoliv odvětví (v ekonomice, v hotelnictví, politice i v IT). EQ lze vědomě zvýšit cvičením.

Komunikační dovednosti. Všude je potřeba umět komunikovat s nadřízeným, spolupracovníkem nebo klientem. Můžete mít ty skvělé nápady, ale pokud nejste schopni tyto nápady prezentovat ostatním a získat tak jejich nadšení pro stejnou věc, pak je budete moci realizovat pouze svépomocí. Být schopen jasně a srozumitelně komunikovat, je důležité pro všechny pozice. Umění komunikace spočívá nejen v tom, jaké věty a fráze používáte, ale taky kdy je používáte . Je nezbytně nutné věnovat pozornost tomu, co říkáte. Komunikační dovednosti v hotelu jsou důležité nejen v odděleních s přímým stykem s veřejností, jako je recepce nebo restaurace. Mezi sebou přece komunikují i ostatní úseky.

Schopnost rozhodovat. Člověk, který dokáže dělat správná a rychlá rozhodnutí je žádaný na jakékoliv pozici a na jakékoliv úrovni. Odklání rozhodnutí s tím, že je potřeba zjistit o problému více informací není vždy dobrý způsob, zejména ve chvíli kdy stojí klient před vámi, stěžuje si a vy ho musíte uklidnit a uspokojit. Praxe ukazuje, že dobré rozhodovací schopnosti jsou kritériem k dosažení vyšších pozic.

Dobrý charakter – zásadovost, poctivost a čestnost jsou důležité vlastnosti, které ostatní lidé ocení, ať už jsou to vaši kolegové, podřízení či obchodní partneři. Všichni jsme omylní, tak se nebojte přiznat chybu, nebo že něco nevíte. Lidé vás budou hodnotit lépe než ty, kdo nikdy nepřiznají, že se zmýlili a svádí vinu na ostatní.

Loajalita a oddanost. Neznamená to, že se musí vrhat do každého projektu nebo pracovat 100 hodin týdně. To by vám jenom sebralo energii a brzo by se projevil syndrom vyhoření.

Umění soustředit se je důležité pro správné splnění daného úkolu a pro vaše nadřízené je tato vaše dovednost velmi atraktivní.

Klíčem k úspěšné kariéře v každém zaměstnání je udržovat zdravou rovnováhu. Ať už je to rovnováha mezi prací a odpočinkem nebo vztahová balance. Prostě – nic se nemá přehánět a nic zanedbávat.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Co úspěšní lidé nikdy nedělají , Manažerské dovednosti , Umění delegovat , Co stojí za prvotním neúspěchem

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení