vše pro hotely a restaurace

Jak na maximalizaci hotelových tržeb

Primárním cílem revenue managementu je prodej v ten správný čas, za správnou cenu tomu správnému zákazníkovi. Jak získávat rezervace, zvyšovat obsazenost a tržby, a kde prodávat, když se nacházíme v tak konkurenčním prostředí? Přímé rezervace, ze kterých hotel neplatí provizi jsou na prvním místě. Optimalizací stránek nebo kvalitní PPC kampaní, zvýšíte svůj konverzní poměr a tím i celkové tržby z přímých rezervací.

Jděte s dobou

Je doba, kdy zákazník má zájem hlavně o zážitek. Rozpoznat zvyky, zájmy, požadavky a preference klientů je klíčové pro další navýšení tržeb hotelu. Sociální sítě se stali součástí života mladých lidí. Používají je při své práci, při plánování cesty a pro rezervaci hotelů. Statistiky instagramu ukazují, že až 70% uživatelů navštíví webovou stránku hotelu poté, co se na ni objeví reklama. objeví hotelovou reklamu na Instagram. Pravidelně vkládejte na sociální sítě kvalitní fotografie z akcí, které pořádáte.

Dobrá pověst je cesta k úspěchu

Zveřejňujte pozitivní komentáře vašich hostů i zaměstnanců. Budujte si dobrou pověst na internetu. Dbejte na zveřejňování kvalitního obsahu příspěvků a nebojte se občas uveřejnit i video příspěvek. Mladá generace si vybírá ubytování podle zajímavého programu akcí u vás a v okolí. Propagujte tedy i místní akce a atrakce. Nabídněte balíček ubytování se stravováním a vstupenkou.

Prodávejte neprodané pokoje chytře

Neprodaný hotelový pokoj je ten nejdražší. Stále větší procento lidí si dělá rezervaci pokoje na ten samý den, kdy ubytování potřebuje. V roce 2018 bylo v USA 72% všech mobilních rezervací vytvořeno maximálně 48 hodin před příjezdem hosta do hotelu. Pokud v té době již máte 100% obsazenost, tím lépe. Pokud vám pár volných pokojů ještě zbývá, nebojte se využít aplikace, které poskytují hostům možnost rezervace na poslední chvíli. Využívejte k tomu prodejní nástroje rezervačních systémů, které ty nejvýhodnější cenové nabídky sami propagují. Výrazné slevy, však nabízejte jen po dobu určitou.

Nebojte se OTAs

Přestože musíte rezervačním systémům vyplatit provizi za zprostředkování i tak je možné tržby maximalizovat. Jak? Vyplácejte pouze jejich minimální požadovanou provizi. Dobře promyslete cenovou strategii a často ji aktualizujte. Využívejte jejich prodejní nástroje jako jsou advanced a lastminute nabídky, které budete prodávat pouze po dobu určitou a na omezený počet pokojů, abyste zamezili masivnímu rezervování za výhodné ceny. Používejte cílené reklamy. Držte cenovou paritu a často sledujte konkurenci. Investujte do technologií jako je rate view a channel manager. Sníží chybovost při zadávání cen a ušetří práci vašich zaměstnanců.

Autor: Dana Petrunčíková

Související články:

Proč se zaměřit na obsahový marketingJak na obsahový marketing, E-mailing stále fungujeOptimalizace použitelnosti webuJak zvýšit tržby z webových stránek

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení