vše pro hotely a restaurace

Prumerny vek hoteloveho hostaJaký je průměrný věk vašeho hosta?

Hotelnictví je jeden z mála oborů, ve kterém si můžeme snadno a rychle zjistit průměrný věk klientů, díky povinnosti vyplňovat pro cizineckou policii věk zahraničních klientů do domovní knihy. Tento údaj nám řekne, jak staří či mladí klienti v našem hotelu přebývají a převládají. Pokud se však neorientujete na ubytování zahraničních studentů.

To by ovšem byla „hotelová sebevražda“, protože například italští studenti jsou schopni za jeden týden zdevastovat hotel víc, než ostatní klientela za celý rok. Hotely sice vybírají kauci, která je vrácena v případě, že je pokoj v den odjezdu skupiny v relativním pořádku. V relativním, protože například otisky podrážek na zdech a stropě nepovažují za škodu na majetku. Malovat nebo tapetovat pokoje pak musíte na vlastní náklady.

Jaká je ideální věková skupina?

Ideální věková skupina jsou samozřejmě lidé v produktivním věku nebo důchodci. Výhodou u důchodců je navíc to, že (až na výjimky) neporušují noční klid a ostatní hosté si na ně z tohoto důvodu nestěžují. Ubytováváním důchodců se tak eliminují stížnosti na hluk.

V tomto smyslu méně výhodnou věkovou skupinou jsou rodiny s dětmi. Ty se ale v business nebo city hotelech ubytují jen výjimečně. Upřednostňují ubytovací zařízení, která se na ubytování rodin specializují tak, že poskytují vícelůžkové pokoje nebo apartmány. V poslední době tuto službu za hotely supluje systém Airbnb.

Celá řada hotelů se sice snaží nalákat rodiny s dětmi tím, že poskytují přistýlky, ale dnes již nikdo nechce spát na „spartakiádním“ lehátku. Dát děti do druhého pokoje také není ze strany rodičů velmi populární zejména v případě, že jde o děti mladší deseti let. Ideální jsou v tomto případě „junior suites“ čili dva pokoje propojené dveřmi, které se dají v případě potřeby zamknout a pokoje prodat jako 2 samostatné.

Takových pokojů však hotely moc nemají, protože co si budeme povídat, i přes zavřené dveře je všechno slyšet a nejhorší je, když vedle sebe ubytujete kuřáka s nekuřákem. I tento problém už má většina hotelů vyřešena tím, že mají kuřácká pouze některá patra. Stále více se však objevují celé nekuřácké hotelové budovy a to je cesta správným směrem.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: photostock




Související články:

Lživé komentáře, Proč lidé lžou, Důsledky technologických změn, Představy hotelových hostů, Zvyšující se nároky nebo nenasytnost, Jak na chronické stěžovatele, Agresivita hostů, Jak ovlivnit hodnocení, Špatné chování hostů

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available