Proč je RM tak zajímavý obor?
Tak předně je to nejjednodušší způsob, jak vytvářet vyšší zisky díky cenovým strategiím. Není to jenom o hotelnictví. Revenue management je spojený se všemi obory cestovního ruchu. Nejvýznamnější použití je ale právě v hotelu nebo v letectví. Náklady na provoz hotelu jsou celkem statické a zatím neexistuje žádná technologie, která by v budoucnu výrazně snížila náklady na postavení a údržbu hotelu a letadla. Proto je prodejní cena nejmocnější nástroj pro vytváření maximálního zisku.
Jaké schopnosti musí mít Revenue Manager?
Schopnost prodat za tu nejlepší cenu, v ten správný čas, tomu správnému zákazníkovi je pro hotely nepostradatelná. Revenue Management nemůže dělat efektivně někdo bez zkušeností a schopnosti předvídat. Revenue Manager musí chápat celý chod hotelu od marketingu, přes dokonalou znalost trhu, až po fakturaci. Musí se na prodej pokojů a služeb dívat z větší perspektivy. Musí neustále sbírat data, analyzovat je a podle toho odhadovat vývoj prodeje a vytvářet cenové strategie.
Marketingové a RM oddělení, jsou jediné dvě oddělení, která jsou neustále bombardovány inovacemi. Tady nelze zaspat dobu, protože se neustále vyvíjí něco, co je účinnější a efektivnější ať už se jedná o nový software, strategie, nebo procesy. Tento obor se neustále vyvíjí. Vyspělejší analýzy chování zákazníků a jejich preferencí rodí nové přístupy v taktice. S novou taktikou je potřeba využívat nové nástroje pro vytváření prognóz. Právě od nich se odráží plánování investic do renovace hotelu, které jsou nezbytně nutné pro to, aby se u nás naši klienti dobře cítili a aby jim hotel mohl splnit jejich náročné požadavky.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Revenue a propagace, Co čekat od Revenue Managementu, Statistiky a cenové strategie, Konkurenční set, Segmentace trhu, Analýza konkurence, Revenue Management, Yield Management, Hotelový marketing, Jak vypočítat REVPAR
Napsat komentář