vše pro hotely a restaurace

Revenue a MarketingRevenue a marketing jdou ruku v ruce

Správný přístup k tvorbě cenových strategií, má pro hotely zásadní význam. Proto byly vytvořeny nové aplikace a nástroje (např. Rate Manager od Bookingu), které nám na základě historických a současných ukazatelů doporučují prodejní cenySprávnou optimalizací cen pak hotel zvyšuje své příjmy a zisky. Aby cenová předpověď byla ve vztahu k poptávce správná, musíme soustředit svou pozornost nejen na Revenue Management, ale také na propagaci.

Na rezervačních systémech musí být hotel správně prezentován a dobře hodnocen, protože dnešní spotřebitel má vyšší kupní inteligenci. Hotel musí zajistit, aby jeho postavení na trhu a jeho ceny byly v rovnováze s očekáváním potencionálního klienta. Nejpřísněji totiž klienti hodnotí poměr mezi kvalitou a cenou.

Co závisí na marketingu?

Marketingové oddělení musí zajišťovat účinnou propagaci v reálném čase. Hotel musí být propagován tak, aby se informace dostaly k zákazníkovi napříč různými kanály dostatečně včas. Technologie, móda a nové trendy formují chování klientů, takže hotely musí kombinovat to nejlepší z tradičního marketingu a online marketingu. Chcete-li zůstat konkurenceschopní, musíte zajišťovat prodejní a marketingové aktivity na denní, týdenní a měsíční bázi, abyste přilákali svojí cílovou skupinu.

Vytvořte cílenou kampaň napříč všemi distribučními kanály

Hotely mohou zvyšovat svou obsazenost a tržby načasováním prodejní akce pomocí rezervačních systémů, sociálních sítí, PPC kampaní, popřípadě e-mailingem. Pochopení chování spotřebitele v závislosti na používání mobilních aplikací je klíčem k maximalizaci tržeb. Zejména když si uvědomíme, že mobilní kanály jsou nástrojem používaným klienty na poslední chvíli.

Využíváte-li prodejní akce, které běžně nabízí Expedia nebo Booking, pak si uvědomte, že tím sice zvýšíte obsazenost, ale ne ceny, protože naprostá většina těchto prodejních akcí je založena na bázi dalších (a ne nízkých) slev. Takže pro Lastminute nabídky využijte raději webové stránky a sociální sítě. Spočítejte si, zda se vám vyplatí dát slevu na Expedii nebo zaplatit PPC na Facebooku. Tím snížíte náklady, zefektivníte proces a docílíte rovnováhy mezi růstem objemu a ziskovosti.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Proč je Revenue Management přínosem?Revenue ManagementYield ManagementHotelový marketingJak vypočítat REVPARJak stanovit konkurenční set, Jak stanovit cenu hotelového pokoje, Analýza konkurence, Inbound marketing

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení