vše pro hotely a restaurace

Dobrý obchodKaždý zaměstnanec hotelu prodává

V hotelnictví a gastronomii jde především o prodej služeb. V tak velké konkurenci se hotely snaží maximalizovat tržby, aby pokryly náklady a současně si udrželi úroveň a spokojené a stálé klienty. Každý zaměstnanec tedy musí být dobrým obchodníkem a nejde pouze o pracovníky obchodních oddělení, ale také o pracovníky recepce, concierge, restaurace, wellness center, obchůdků se suvenýry. Všech, kteří prodávají přímo nebo formou up-sellingu a cross-sellingu. Úsměv a oslovení hosta jménem je dnes běžným standardem všech kvalitních hotelů.

Jaké jsou další činitele úspěšného prodeje?

  • Zajímejte se o klienta. Nechte ho sdělit vám svoje potřeby
  • Dávejte otázky, na které musí klient odpovědět ANO
  • Dívejte se klientovi do očí
  • Naslouchejte a povzbuzujte klienta, aby o sobě a svých přáních hovořil
  • Dívejte se na věc očima klieta
  • Podávejte informace poutavým způsobem
  • Probuďte v klientovi touhu službu vyzkoušet, pokrm ochutnat
  • Pochvalte klientovi jeho volbu, oceňujte klientův vkus
  • Co slíbíte také splňte. Tím si získáte klientovu důvěru.
  • Nic a nikoho nekritizujte a neodsuzujte
  • Dejte klientovi najevo, že si uvědomujete jeho důležitost
  • Neříkejte klientovi, že se mýlí. Respektujte jeho názor
  • Na chybu upozorněte nepřímo například otázkou
  • Sporné situace řešte přátelsky, protože každá hádka je předem prohraná
  • Uznejte svůj omyl
  • Dejte najevo, že máte zájem klientovo přání splnit
  • Pečujte o klienta

Jaký dobrý obchodník je?

Dobrý obchodník je velmi komunikativní. Dokáže klást ty správné otázky a také naslouchat. Má opravdový zájem klientovi pomoci. Dbá o svůj vzhled a pečuje o své tělo i duši. Má pozitivní myšlení a je tak plný pozitivní energie, kterou pak „přenáší“ na klienta. Dobrého obchodníka jeho práce baví, umí si ji zorganizovat a má o ní přehled, dokáže rozpoznat přání a potřeby klienta.

Autor: Dana Petrunčíková



Související články:

Manažerské dovednosti Hotelový marketing Mobbing a Bossing

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení