Magazín Hotely Hotelům rád poskytne přehled možností vzdělávání zaměstnanců a manažerů hotelů a restaurací. Pokud jste vzdělávací institut nebo agentura a máte zájem o prezentaci na této stránce, pak nás neváhejte kontaktovat.
Hotelové účetnictví – dlouhodobý majetek
Dlouhodobý majetek jsou stálá aktiva (třída 0) Dlouhodobý nehmotný majetek (skupina 1) – Výdaje na jeho pořízení jsou aktivovány v majetku a postupně se odepisují do účetních období podle odhadnuté doby použitelnosti – K datu pořízení je tento majetek oceněn v historických nákladech – Převážně jsou to práva, z jejichž vlastnictví se očekává ekonomický prospěch […]Čtěte více »
Předkrmy
Studené a teplé předkrmy Předkrm je malé množství jídla s výraznou chutí na začátku menu (50 – 100 g), které má za úkol vydráždit trávicí ústrojí. Jsou to pokrmy s vlastní technologií (nepatří sem studená jídla) a vyrábí se ze zeleniny, uzenin, ryb, drůbeže, některých mas, paštik, tvarohu, sýru, mléčných výrobků, aspiku, vajec, atd. Mají […]Čtěte více »
Omáčky
Omáčky – jejich druhy a příprava zvýrazňují a zvláčňují chuť pokrmu musí být dostatečně provařené (2 hodiny), jemné a hladké oužívají se k úpravám teplých a studených masitých i zeleninových pokrmů připravují se z vývarů nebo z cibulového nebo zeleninového základu a zahušťují se moukou nebo zásmažkou rozdělují se na studené x teplé, hnědé x […]Čtěte více »
Polévky a jejich druhy
Polévky V jídelním lístku následují po studeném předkrmu. Základem jsou vývary (hovězí, telecí, vepřový, drůbeží, rybí, zvěřinový nebo zeleninový) Základní postup: Suroviny omyjeme a zalijeme studenou vodou. Osolíme, okořeníme a pozvolna vaříme. Pěnu sbíráme až po vytvoření hmoty, aby se vývar nezakalil. Pokud k tomu dojde, vlijeme našlehaný bílek. Než ztuhne, nečistoty se na něj nalepí. […]Čtěte více »
Etiketa prostírání a stolování
Etiketa u stolu podle Ladislava Špačka Jednoduché rady a tipy jak prostřít tabuli od Ladislava Špačka jsou už sice staršího data, ale občas neuškodí se na ně podívat. Každý si tam najde něco, co se může buď práci nebo ve společnosti jiných lidí hodit. Rozhodně stojí za shlédnutí nejenom díl “Prostírání stolu”, ale také díly “U […]Čtěte více »
Obsluha v restauraci
Způsoby obsluhy v restauracích Jednoduchá obsluha a) základní forma jednoduché obsluhy – pokrmy včetně příloh přináší obsluhující přímo na talíři a zakládá před hosta na stůl b) vyšší forma jednoduché obsluhy – teplé přílohy se podávají zvlášť, pokrmy se mohou podávat na mísách, hosté si překládacím příborem překládajípokrmy na talíř sami, při slavnostní formě jednoduché obsluhy […]Čtěte více »
Studené pokrmy
Studené pokrmy – aspik a saláty Studené pokrmy jsou zpravidla vždy upraveny nejprve tepelně a pak se chladí (např. bramborový salát). Mají vlastní technologický postup a je třeba dodržovat správné dávkování. Připravují se v nádobách z nerezových materiálů a používají se na ně kvalitní potraviny, ovoce a zelenina. Patří sem studené předkrmy, saláty, obložené chlebíčky, jednohubky, […]Čtěte více »
Firma SiMyCo
Společnost SiMyCo V tak konkurenčním prostředí jako je hotelnictví a gastronomie je jedním z nejdůležitějších prodejních artiklů úroveň služeb a kvalitní personál. Z tohoto důvodu nabízí firma SiMyCo řadu služeb a tréninků pro zvýšení kvality služeb jako například poradenství, lektorování, trénink, vzdělávání a dozor v gastronomické a hotelové oblasti. Poskytované služby: Interní audit Návrhy […]Čtěte více »
Vybavení penzionů
Rozšiřování služeb penzionů Stejně tak jako hotely rozšiřují nabídku svých služeb, tak i penziony musí na nárůst konkurence reagovat obdobným způsobem. Je tedy v současné době běžné, že penzion disponuje vlastním bazénem nebo vířivou vanou, saunou, párou a dětským koutkem. Součástí horských penzionů je půjčovna lyží, lyžařského vybavení, sněžnic, v létě pak půjčují horská kola. […]Čtěte více »