vše pro hotely a restaurace

Yield ManagementYield Management v hotelu

Yield Management je soubor procesů vedoucích k dosažení maximálních tržeb. Je to práce s cenovými hladinami, kdy se podle obsazenosti hotelu, situace na trhu a tržního chování zákazníků určuje, kterou poptávku přijmout a kterou odmítnout. Yield Management je součástí Revenue Managementu. K implementace různých cenových hladin je potřeba neustále a dlouhodobě sledovat sezónní chování klientů pro zvyšování obsazenosti hotelu dlouhodobě dopředu. Na hotelu pak je, aby poskytl služby na takové úrovni, která povede k maximální obsazenosti za co nejvyšší ceny.

Jaké jsou techniky Yield Managementu?

  • Minimální délka pobytu
  • Mimosezónní slevy
  • Slevy na dlouhé pobyty
  • Overbooking
  • Segmentace klientů

Implementace mimosezónních slev a slev na dlouhodobé pobyty úzce souvisí se segmentací. Obchodní a kongresová klientela se bude pohybovat v jiných cenových hladinách, než turistická klientela individuální. Jiná cenová hladina by měla být stanovena pro turistickou klientelu skupinovou. Obchodní klientela potřebuje být flexibilní, mít možnost svou rezervaci změnit. Stejně tak individuální turista. Pro cenové hladiny jednotlivých segmentů je tedy třeba stanovit  restrikce a stornopodmínky.

Co je overbooking?

K dosažení maximální obsazenosti je potřeba tyto restrikce stanovit tak, aby byly pro druhou stranu akceptovatelné a současně umožnily overbooking. Overbooking je běžná metoda, kterou aplikuje prakticky každý hotel. Statisticky lze snadno zjistit, kolik klientů (pokojů) denně nepřijede a o tento počet se v případě 100% obsazenosti navýší počet prodaných pokojů. Pro případ, že by náhodou přijeli všichni, musí mít hotel předem stanovený postup – zpravidla jde o dohodu s jiným hotel stejné nebo vyšší třídy. Do tohoto ubytovacího zařízení se pak klient na náklady hotelu přestěhuje.

Rizikem overbookingu jsou zvýšené náklady v případě, že nedojde k nedojezdu nebo pozdnímu stornu a hotel je nucen zaplatit náklady na cestu nebo zvýšenou cenu za ubytování v jiném hotelu.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: jscreationzs



Související články:

Revenue Management proces Jak stanovit BAR Vzorce Revenue Managementu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení