Hotely Hotelům poskytují informace o novinkách ve vybavení restaurací a jejich kuchyní.
Výroba růžového vína
Hlavní kroky výroby růžového vína Kromě zvláštních odrůdových vín se připravují i vína, která vyčnívají z tradičních a po staletí známých postupů při zpracování vinné révy. Vína, jejichž barva se pohybuje na pomezí bílé a červené, mají něžný název “rosé”. Získáme je z červených odrůd vína, které ovšem nenecháme kvasit tak, jak vína červená, ve […]Čtěte více »
Restaurace na Tripadvisoru
Restaurace na Tripadvisoru Na skutečnost, že lidé hodnotí na Tripadvisoru nejenom hotely, ale také restaurace už jsme si zvykli. Nyní se Tripadvisor chystá koupit evropskou značku systému LaFourchette. Ten umožňuje rezervaci z webu i z mobilních aplikací pro restaurace ve Francii, Španělsku a Švýcarsku, ale po spojení s Tripadvisorem je jasné, že se možnosti rozšíří. […]Čtěte více »
Předkrmy
Studené a teplé předkrmy Předkrm je malé množství jídla s výraznou chutí na začátku menu (50 – 100 g), které má za úkol vydráždit trávicí ústrojí. Jsou to pokrmy s vlastní technologií (nepatří sem studená jídla) a vyrábí se ze zeleniny, uzenin, ryb, drůbeže, některých mas, paštik, tvarohu, sýru, mléčných výrobků, aspiku, vajec, atd. Mají […]Čtěte více »
Omáčky
Omáčky – jejich druhy a příprava zvýrazňují a zvláčňují chuť pokrmu musí být dostatečně provařené (2 hodiny), jemné a hladké oužívají se k úpravám teplých a studených masitých i zeleninových pokrmů připravují se z vývarů nebo z cibulového nebo zeleninového základu a zahušťují se moukou nebo zásmažkou rozdělují se na studené x teplé, hnědé x […]Čtěte více »
Etiketa prostírání a stolování
Etiketa u stolu podle Ladislava Špačka Jednoduché rady a tipy jak prostřít tabuli od Ladislava Špačka jsou už sice staršího data, ale občas neuškodí se na ně podívat. Každý si tam najde něco, co se může buď práci nebo ve společnosti jiných lidí hodit. Rozhodně stojí za shlédnutí nejenom díl “Prostírání stolu”, ale také díly “U […]Čtěte více »
Obsluha v restauraci
Způsoby obsluhy v restauracích Jednoduchá obsluha a) základní forma jednoduché obsluhy – pokrmy včetně příloh přináší obsluhující přímo na talíři a zakládá před hosta na stůl b) vyšší forma jednoduché obsluhy – teplé přílohy se podávají zvlášť, pokrmy se mohou podávat na mísách, hosté si překládacím příborem překládajípokrmy na talíř sami, při slavnostní formě jednoduché obsluhy […]Čtěte více »
Studené pokrmy
Studené pokrmy – aspik a saláty Studené pokrmy jsou zpravidla vždy upraveny nejprve tepelně a pak se chladí (např. bramborový salát). Mají vlastní technologický postup a je třeba dodržovat správné dávkování. Připravují se v nádobách z nerezových materiálů a používají se na ně kvalitní potraviny, ovoce a zelenina. Patří sem studené předkrmy, saláty, obložené chlebíčky, jednohubky, […]Čtěte více »
Vybavení restaurací a jídelen
Restaurační a hostinská zařízení Zařízení veřejného stravování nejsou pouze restaurace, kavárny a školní jídelny. Je jich celá spousta a dělí se do kategorií. Do těchto kategorií se zařazují podle druhu činnosti a portfolia poskytovaných služeb, které v daném zařízení převažují. Buď převyšuje prodej pokrmů nebo prodej nápojů, vybavení všech těchto stravovacích zařízení je v základu […]Čtěte více »
Vybavení penzionů
Rozšiřování služeb penzionů Stejně tak jako hotely rozšiřují nabídku svých služeb, tak i penziony musí na nárůst konkurence reagovat obdobným způsobem. Je tedy v současné době běžné, že penzion disponuje vlastním bazénem nebo vířivou vanou, saunou, párou a dětským koutkem. Součástí horských penzionů je půjčovna lyží, lyžařského vybavení, sněžnic, v létě pak půjčují horská kola. […]Čtěte více »
Vybavení tříhvězdičkových hotelů
Požadavky na vybavení tříhvězdičkových hotelů V době kdy se počet ubytovacích zařízení zvýšil, je potřeba nabízet kvalitnější služby a vybavení než nabízí konkurenční hotel. Z tohoto důvodu řada tříhvězdičkových hotelů nabízí prakticky stejné služby jako hotely čtyřhvězdičkové. Jediným rozdílem pak je prakticky pouze nižší cena ubytování a služeb a vybavení pokojů, které je mnohdy staršího […]Čtěte více »