vše pro hotely a restaurace

Na hotel bez kvalitního zabezpečení zapomeňte!

Provozujete hotel, penzion či obdobné ubytovací zařízení? Pak zapomeňte na představu, že ušetříte za kvalitní zabezpečení! Nikdo vám totiž nepochválí pobyt a nenapíše na něj pozitivní recenzi za luxusní vybavení pokojů, čistou koupelnu, chutné jídlo ani klidnou lokalitu, pokud se nebude cítit ze 100 % v bezpečí jak co do ochrany života a zdraví, tak i svého majetku.

Zabezpečení hotelů hraje při výběru ubytování hlavní roli. Doba si to žádá

Na trhu s ubytovacími službami nejen napříč Českou republikou je v poslední době patrný trend vzrůstající poptávky po skutečně bezpečném ubytování jak v hotelech, tak i apartmánech, penzionech, kempech, chatkových osadách a obecně ubytovacích zařízeních všeho druhu. Vedle „běžné“ lokální kriminality lze příčinu tohoto požadavku připsat množícím se teroristickým útokům, které se na nás skrze média čím dál tím častěji valí.

Pokud chcete, aby vaše stávající či nové ubytovací zařízení obstálo s konkurencí co do poskytované ochrany ubytovaných osob i jejich majetku, měli byste se zaměřit především na tyto bezpečnostní prvky:

• fyzická ostraha objektu,
• kvalitní a komplexní elektronický zabezpečovací systém,
• pravidelná školení pro zaměstnance v oblastech bezpečnosti a řešení krizových situací,
• spolehlivý požární systém,
• promyšlené postupy pro zajištění bezpečnosti v hotelu a jeho okolí pro zaměstnance, hosty i majetek.

Každé ubytovací zařízení má svá specifika

Při zabezpečení hotelu či obdobného objektu určenému k pravidelnému poskytování ubytovacích služeb je potřeba přizpůsobit jednotlivé bezpečnostní prvky na míru tak, aby dohromady vytvořily pro potenciální nezvané hosty nedosažitelnou pevnost.

Z logiky věci vyplývá, že zabezpečení rodinného penzionu za městem se bude lišit od luxusního resortu v samém centru metropole, kde se vedle tuzemské populace pohybuje vysoké procento mezinárodních hostů. Stěžejní roli hraje:

• velikost ubytovacího zařízení a jeho kapacita, případně rozloha souvisejícího areálu,
• poloha a okolní prostředí,
• profil hosta, který je pro váš objekt typický.

Zatímco v rodinném hotelu s 20 lůžky si personál většinou hosty alespoň orientačně zapamatuje (zvlášť v případě stálé klientely), u rozsáhlejších komplexů je toto i s ohledem na často vysokou fluktuaci zaměstnanců téměř nemožné.

5 tipů na zabezpečení hotelů, penzionů a ubytovacích zařízení obecně

Ať už hotel provozujete dvacátým rokem nebo se teprve chystáte si svůj hoteliérský sen splnit, vyplatí se dbát pokynů bezpečnostní agentury a zabezpečení hotelu (či jakéhokoliv jiného ubytovacího zařízení) nepodcenit. Níže jsme pro vás připravili 5 základních zásad, kterých byste se měli držet.

1) Nebuďte lhostejní k tomu, co se děje okolo

Problémům by se mělo především předcházet. Proto nebuďte lhostejní ani k prostoru, který váš hotel, penzion nebo třeba kemp obklopuje. Pro efektivní monitoring venkovních ploch je vhodné využít služeb fyzické ostrahy, která však musí mít oporu v technice. Kombinace fyzické ostrahy a zabezpečovacích systémů je nejefektivnější, a navíc přináší značné úspory.

Moderní elektronické zabezpečovací systémy s napojením na systém kamer umožňují hoteliérům mít jak interiér objektu, tak i jeho okolí včetně zahrady s bazénem a venkovní restaurací pod dohledem 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.

Vedle klasického monitoringu dnešní bezpečnostní kamery již standardně umí:

• rozpoznat obličej i SPZ,
• identifikovat vandalismus,
• sledovat zapomenuté a odložené věci, speciálně podezřelá zavazadla, cennosti apod.,
• nahrávat záznam, který si pak můžete pustit zpětně v případě vyšetřování škodné události.

Noční přísvit navíc umožňuje mít přehled o dění kolem hotelu, ale i uvnitř v prostoru vstupní haly, recepce, jídelen, restaurací, technických prostor i chodeb jak ve dne, tak i během nočního klidu.

2) Mějte přehled o tom, kdo je zrovna „doma“

Při zabezpečení hotelu je velice důležitý monitoring recepce, kde je v jakoukoliv denní hodinu vysoký pohyb osob. Kamery ale nestačí. Vhodné je obrazovou dokumentaci nad hlídaným prostorem doplnit o přístupový systém, který zajistí, že dovnitř neproklouzne ani jeden nezvaný návštěvník. Vedle personálu a hostů se totiž do útrob objektu často snaží proniknout lidé z „ulice“ – říkejme jim třeba kapsáři – kteří tam nemají co dělat.

Je to jednoduché. Zaměstnance při podpisu pracovní smlouvy a hosty při check-inu vybavíte přístupovou kartou, bezkontaktním náramkem nebo čipem, kterým se budou po čas svého pracovního úvazku/pobytu v hotelu identifikovat a prokazovat jím oprávnění pro vstup do budovy, VIP prostoru s bazénem a samozřejmě do pokoje. Naprogramování těchto systémů dnes již umožňuje jednoduše rozlišit přístupová práva, takže se každý ze zaměstnanců či hostů dostane skutečně pouze tam, kam mu to v rámci jeho stupně oprávnění umožníte.

Více než kde jinde je to právě recepce, kde platí, že by moderní zabezpečovací systém včetně kamer a přístupového systému měl být doplněn o fyzickou ostrahu, která preventivně sleduje okolí a odhaluje podezřelé osoby. Navíc může být nápomocna při nenadálém výpadku techniky, polapit zloděje přímo při činu či poskytnout první pomoc v případě zdravotních problémů některého z vašich klientů.
Stále populárnější je mezi hoteliéry také tzv. „panic tlačítko“. Jednoduše řečeno, personál ubytovacího zařízení jeho zmáčknutím může v případě krizové situace (např. požár, rvačka, krádež, …) zmobilizovat síly bezpečnostní agentury, eventuálně bezpečnostních složek.

3) Co je v pokoji, to tam musí taky zůstat

Neoddiskutovatelná je potřeba zabezpečení pokojů, kde ubytovaní hosté navzdory četným varováním mnohdy zanechávají skutečně drahé cennosti. Dřívější klíče se dnes v hotelech už moc nepoužívají. Vytlačují je sofistikované přístupové systémy, kdy se ubytovaný dostane dovnitř přiložením bezkontaktní karty s RFID technologií, která znemožňuje, aby byly kódované informace na kartě zkopírovány a následně zneužity.

Jak v hotelu (např. v prostoru recepce), tak i na jednotlivých pokojích by pak v dnešní době již neměl chybět alespoň malý sejf na peníze, šperky a drobnou elektroniku.

4) Podobně, jako ve sportu: Individuality úspěch nezaručí, důležitý je týmový výkon

Nerozumíte nadpisu? Nevadí, pochopíte. Ve fotbale nebo třeba hokeji jsou nejúspěšnější týmy ty, ve kterých spolu jednotlivé, silné články především perfektně a bezchybně spolupracují. A nejinak je tomu v případě zabezpečení hotelů.

Kamery vám samy o sobě nebudou k ničemu, pokud nebudete mít přehled o tom, kdo se vám po hotelu zrovna pohybuje. Stejně tak snižujete přínos finančních prostředků, které jste investovali do přístupového systému, pokud se nebudete moci zpětně na záznamu podívat, kdo že to onu vypadnutou peněženku na chodbě ve třetím patře viděl jako poslední.

Pokud ale chcete, aby se vaši hosté cítili na hotelu i v jeho areálu v bezpečí, je nezbytné elektronické zabezpečovací systémy (EZS), nejrůznější detektory, alarmy, kamery, požární hlásiče apod. „namixovat“ dohromady s fyzickou ostrahou tak, aby ochrana životů, zdraví i majetku byla skutečně efektivní a komplexní, bez mezer.

Podceňovat se dnes už rozhodně nevyplatí ani moderní hrozby v podobě kybernetických rizik plynoucích z Wi-Fi připojení (které dnes už nechybí na žádném hotelu) nebo ochranu osobních údajů.

5) Nevíte si rady? Od toho jsou tu bezpečnostní agentury

A poslední poznatek. Zabezpečení bytů, domů, tím spíš pak rozsáhlých komerčních prostor včetně kancelářských komplexů, a právě hotelů představuje košaté téma, ve kterém se laik bez odborných znalostí orientuje jen těžko. Ať už si proto zařizujete nový hotel nebo rekonstruujete ten stávající, doporučujeme vám v této oblasti neškudlit a využít poradenství zkušené bezpečnostní agentury, mezi které v českém rybníčku patří již od roku 1992 společnost TOP security se 14 pobočkami napříč celou zemí.

Před tím, než se rozhodnete bezpečnostní agenturu kontaktovat s poptávkou konkrétního řešení na míru, je dobré si alespoň promyslet odpovědi na tyto základní otázky:

• Jaké je současné zabezpečení hotelu nebo jiného ubytovacího zařízení?
• V jaké lokalitě se hotel nachází a jaká je oblastní situace kriminality?
• Jak velký hotel je, kam spadá typově (rodinný, luxusní, cílící na co nejlepší poměr cena/poskytované služby atd.) a jaká klientela tvoří většinu?
Máte z minulosti zkušenosti s kriminalitou v hotelu, popř. jak často se s ní setkáváte?
• Jaké jsou vaše zkušenosti s personálem co do pracovní morálky a případných problémů (krádeže, …)?

Kvalitní zabezpečení hotelu je dnes enormně důležité – a co víc – i finančně dostupné. Jděte s dobou a poskytněte svým hostům takový servis, který vyžadujete i vy při svém cestování!

Mohlo by vás zajímat: Využití robotů v moderní ostraze i v dalších službách

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení