vše pro hotely a restaurace

Jak zlepsit vyjednavaci schopnostiJak zlepšit vyjednávací schopnosti

Vyjednávání je v hotelu i v restauraci na denní bázi. Vyjednáváme s klienty, partnery, kolegy, nadřízenými i podřízenými. Všechna tato jednání jsou rozhodující nejen pro správné fungování podniku. Při tak velké konkurenci, jaká v hotelnictví je, nemůže nikdo čekat, že všechno půjde hladce bez vyjednání dobrých podmínek.

Bez ohledu na typ jednání je nejdůležitější důkladná příprava. Je potřeba zjistit co nejvíce informací o protistraně. To nám pomůže pochopit a odhadnout záměr protistrany.

Stanovte si nejlepší alternativu sjednané dohody. To je to, čeho chcete jednáním dosáhnout. Při přemýšlení o nejlepší alternativě vezměte v úvahu okamžitý efekt i dlouhodobý cíl. Jaký efekt bude mít výsledek jednání z krátkodobého a dlouhodobého hlediska.

K nejlepší variantě si připravte několik dalších řešení a uspořádejte své myšlenky, názory a argumenty.

Jaké zásady dodržovat při vyjednávání?

Úspěšná jednání jsou oboustranné dialogy. Aby tedy tento dialog byl zakončen oboustranně výhodným výsledkem (win-win), pak je potřeba držet se několika zásad:

  • Mluvte jasně a srozumitelně. Tím si získáte důvěru.
  • Naslouchejte protistraně a ptejte se. Ubezpečte se, že jste její návrhy a důvody správně pochopili.
  • Kontrolujte své emoce. Zachovejte profesionální vystupování pro zachování dobrých vztahů s protistranou.
  • Neprezentujte své argumenty jako konečný fakt, spíše jako náměty k diskusi.
  • Buďte profesionální a trpěliví. Buďte realističtí o výsledcích svého jednání.
  • Buďte efektivní. Nedávejte ultimátum. Mohlo by to vést k nežádoucím účinkům.

Jaké vlastnosti má dobrý vyjednávač?

Tyto osobnostní rysy vedou často k úspěšným výsledkům vyjednávání:

Empatie Poctivost Zodpovědnost Flexibilita
Respekt Trpělivost Smysl pro humor Důslednost a vytrvalost

Autor: Dana Petrunčíková Foto: stockimages
Jednou z nedůležitějších komunikačních dovedností je umění naslouchat
Související články:

Efektivní vyjednáváníJak být dobrým obchodníkem, Vlastnosti manažerůManažerské dovednosti, Dovednosti úspěšných, Komunikační dovednosti, Umění naslouchat, Důslednost a disciplína

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení