vše pro hotely a restaurace

Jak propagovat příspěvek na Facebooku

Výhodou reklamy na Facebooku je cílení na potenciální zákazníky v určitém období. Navíc nastavení reklamy na FB je uživatelsky jednoduché. Stačí klíčová slova obsahující název hotelu a lokalitu, akci a období, na které chcete cílit. Pak už stačí vytvořit organický příspěvek, který budete propagovat.

Jak vytvořit reklamní příspěvek

Obrázek a text musí být poutavý, a by měl být zaměřen na konkrétní období nebo akci, na kterou chcete přilákat zákazníky. Předem je tedy potřeba stanovit si cílovou skupinu, abyste pro ni vytvořili poutavý obsah příspěvku. Chcete-li umístit text do obrázku, tak musíte vzít v úvahu pravidlo Facebooku – text může být pouze 20% celé reklamy. FB také nabízí rychlý nástroj pro kontrolu procentuálního textu.

Vyberte správný typ propagace

Po vytvoření příspěvku pomocí souvisejících obrázků, textu anebo odkazu klikněte na možnost propagovat příspěvek. Facebook nabízí řadu různých marketingových cílů.

  • Návštěvnost funguje dobře, ale nezískáte dostatek informací o jednotlivých návštěvnících.
  • Generování zájemců je dobré, máte-li vytvořen formulář, který mají zájemci vyplnit.
  • Pro konverzi musíte mít na webu Facebook Pixel
  • Prodej z katalogu lze jen z nastaveného účetu Facebook Business Manager.

Návštěvníky na konkrétní akci konanou ve vašem hotelu nebo restauraci získáte z projeveného zájmu a generováním potencionálních zákazníků.

Musíte co nejpřesněji zacílit

Nejprve určete své geografické preference. Můžete také některé oblasti vyloučit. Je jasné, že je lepší, když zacílíte co nejpřesněji. Nebojte se určit konkrétní parametry cílové skupiny výběrem zákazníků podle věku, pohlaví, zájmů – fitness, tanec, dobré jídlo, rodiče s dětmi atd. Nevybírejte příliš mnoho parametrů. Raději vytvořte pro každou zájmovou skupinu jinou reklamu. Tím zvýšíte její úspěšnost. Neobsahuje-li příspěvek video, pak tuto možnost z inzerátu odeberte. Možnost Instagram můžete nechat vybranou i v případě, že na Instagramu nemáte účet.

Nezapomeňte vložit URL vaší webové stránky, na který odkaz povede!

Nastavení rozpočtu je na vás

Můžete si stanovit denní limit, nebo určitou částku do vyčerpání. Pro zveřejnění vyberte možnost použít existující příspěvek. Pak vyberte položku Odeslat v rozevíracím seznamu. Pokud je příspěvek naplánován na budoucnost, nemusí se zobrazit, ale můžete místo toho zadat ID Facebooku. V závislosti na reklamě máte možnost přidat výzvu k akci.

Chybové hlášky a statistiky

Máte-li v příspěvku příliš mnoho textu, pak se příspěvek může zobrazit menšímu počtu lidí, protože Facebook dává přednost reklamním obrázkům. Nebo se dokonce může objevit chybová hláška. V tomto případě musíte text v příspěvku upravit.

Po celou dobu reklamy se zobrazují metriky výkonu, kde vidíte dosah, počet lidí, kterým se příspěvek líbí, počet sdílení a podobně.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Facebook

Související články:

Dosah příspěvků na FacebookuUživatelé sociálních sítíSociální média jako nástroje PRJak využívat sociální média, E-mailing stále funguje

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení