vše pro hotely a restaurace

Koucink je manazerska dovednostKaždý manažer musí ovládat koučovací mentody

Myslíte, že v hotelech a restauracích, kde jsou přesně stanovené standardy, není potřeba rozpoznat potenciál zaměstnanců? Že nařízení a kontrola plnění úkolů stačí? Pak se také podívejte, jakou máte v hotelu fluktuaci. Všichni víme, že v našem oboru je fluktuace podstatně vyšší, než v jakémkoliv jiném.

Proč by měl být každý manažer koučem?

Celá řada hotelu nabírá do pracovního poměru mladé lidi bez pracovních návyků a zkušeností, aby si je vychovali k obrazu svému. Zaškolením a tréninkem tato osoba převezme určité pracovní postupy, a nadřízený pak monitoruje, zda tento nováček nedělá chyby.

Každý nezkušený člověk samozřejmě chyby dělá, takže záleží na schopnostech vedoucího pracovníka, jakým způsobem “donutí” svého svěřence ke kvalitnímu pracovnímu výkonu.

Upozorněním na chybu a dalším vysvětlením je problém vyřešen pouze v případě, že je tato kritika přijata pozitivně. Pokud ne, dochází ke konfliktu, který obě strany určitým způsobem paralyzuje. A zde nastupuje potřeba ovládat koučovací metody.

Kouč musí v pracovníkovi rozpoznat:

  • Zda je tento jedinec dostatečně sebekritický, zvídavý, důsledný, disciplinovaný a ctižádostivý
  • Jestli se chce dozvědět o problému více
  • Má-li zájem zabezpečit, aby se chyba neopakovala

Je-li na první pohled vidět, že pracovník nemá zájem pracovat kvalitně a myslí si: „Když to budu dělat špatně, tak mi tu práci nebudou zadávat“, pak je potřeba se sním co nejdříve rozloučit a čas tréninku věnovat někomu s lepším přístupem.

A právě v době, kdy se ještě neví, zda má, nebo nemá cenu s tímto pracovníkem dál pracovat, musí nastoupit manažer s koučovacími otázkami, aby zjistil, jestli tato osoba:

  • Má zájem dosahovat stále lepších výsledků
  • Bere chybu jako výzvu k akci
  • Má nadšení pro věc a práce ho baví
  • Udělá jenom to, co musí nebo má zájem proaktivně řešit nestandardní situace
  • Je dostatečně motivována k tomu, aby se neustále zlepšoval
  • Jaký smysl vidí ve své práci
  • Jaký má životní cíl
  • Věří v úspěch svůj i celého týmu

Uvědomte si, že koučování je cesta, jak pozměnit osobnost člověka. Správným vedením a koučováním můžete získat kvalitního pracovníka, na kterého se budete moci 100% spolehnout a postupem času mu budete moci delegovat další složitější úkoly.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles




Související články:

Profesní koučink, Jak si být jistější v tom, co děláme, Jak zjistíte, co byste chtěli dělat?Manažerské dovednosti, Vlastnosti manažerů, Dovednosti úspěšných lidí

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available