vše pro hotely a restaurace

Jak komunikovat s publikem

Přivítání a představení sebe a tématu prezentace se zdá být jednoduché. Ovšem už tady musíte publikum dostatečně zaujmout, aby vás vnímalo a po celou dobu pak poslouchalo. Hned od začátku musíte udržovat oční kontakt a pracovat s intenzitou hlasu. Dostatečně včas informujte své posluchače, kdy je čas na otázky – zda se mohou dotazovat v průběhu přednášky, nebo zda budou mít čas v závěru prezentace.

Struktura prezentace

Má-li vaše prezentace více částí, tak představte všechny části hned na začátku. Ukažte slide se strukturou, kterou pak budete zobrazovat znovu před každou další částí prezentace. V každé části prezentace a u každého tématu dejte příklad, ukažte obrázek, fotografii, graf, nebo vyprávějte vtipnou historku, kterou si posluchač spojí s daným tématem. Tím si vaše sdělení lépe zapamatuje. Máte-li v prezentaci hodně textu, pak pamatujte, že na jednom slidu by mělo být maximálně 24 znaků, aby byl přehledný.

Informaci, kterou chcete, aby si posluchači určitě zapamatovali, zopakujte. Ukazujete-li tabulku, vysvětlete podrobně, co přehled ukazuje.

Závěr prezentace

Závěrem zrekapitulujte všechny důležité body prezentace a oznamte posluchačům, že jste se dostali k závěru. Zeptejte se, zda má někdo nějaký dotaz k tématu. Za otázku poděkujte a odpovídejte stručně a výstižně. Nerozumíte-li otázce, nebojte se požádat o vysvětlení otázky. Neznáte-li odpověď, nebojte se říci, že nevíte. Nemůžete vědět všechno.

Stane-li se vám, že nikdo otázku nemá, pak sami vyprávějte, na co se vás lidé nejvíce ptají a pak poděkujte a rozlučte se.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Sira Anamwong



Související články:

Efektivní prezentaceKomunikační dovednosti – projev, Umění naslouchatManažerské dovednosti, Emoční inteligence, Komunikujte stručně a výstižně

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení