vše pro hotely a restaurace

Jak uzavřít obchodJak úspěšně uzavřít smlouvu

Zvyšování tržeb hotelu je hlavním úkolem zaměstnanců prodejních úseků každého hotelu. Nejvíce jsou za prodej zodpovědní obchodní zástupci, kteří mají zvyšování tržeb přímo v popisu práce. Tomu, aby byla po dlouhém jednání smlouva uzavřena a obě strany byly spokojeny, předchází celá řada faktorů, které konečný výsledek významně ovlivňují.

Nejdůležitější jsou schopnosti a dovednosti obchodníka. Ten musí být velmi komunikativní a současně musí umět klientovi naslouchat, aby pochopil jeho přání pomohl mu uspokojit jeho potřeby. Své obchodní dovednosti rozvíjí každý jedinec během vzdělávacích kurzů a praxí.

Obchodní dovednosti však nejsou jediným faktorem vedoucím k uzavření smlouvy. Obchodník musí mít podporu firmy. Ta musí především zajistit dobré jméno a kvalitní produkt. Pokud se na hodnotících systémech objevují často stížnosti klientů, pak hotel ztrácí dobré jméno a pokud se k tomu přidá fakt, že jsou v hotelu prošlapané koberce a na pokojích proležené matrace, pak nemůže být řeč o kvalitním produktu.

Jakou podporu potřebuje úspěšný obchodník?

1. Kvalitní produkt
2. Velmi dobré reference, které zajistí dobré jméno firmy a důvěru klienta
3. Flexibilitu a pravomoc v rozhodování
4. Podporu ze strany marketingového oddělení
5. Zajištění dostupnosti (firemní mobil, notebook, automobil atd)
6. Dát prostor obchodníkovi pro sdělení jeho pracovních problémů
7. Týmové řešení těchto problémů
8. Řešení pomocí modelových situací
9. Podporu vedení firmy při řešení pracovních problémů obchodních zástupců

Dobrá pověst firmy, restaurace, hotelu či penzionu je nejúčinnějším marketingovým nástrojem. V době rozvoje sociálních sítí je osobní doporučení jiné osoby jedním z nejdůležitějších faktorů při rozhodování. Z tohoto důvodu je zachování dobrého jména věcí všech zúčastněných – majitelů, manažerů i řadových zaměstnanců.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: adamr



Související články:

Jak být dobrým obchodníkem Hodnotící systémy Proč mít profil na Tripadvisoru Hotelový profil na Facebooku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení