vše pro hotely a restaurace

BARJak stanovit nejlepší cenu (BAR)?

Člověk by si myslel , že stanovení ceny hotelového pokoje je rychlý jednoduchý proces. Stačí navýšit náklady na pokoj a je to. Skutečnost je však jiná. Každý má jinou představu o tom, kolik by cena za pokoj měla být. Od člověka, který hotel vlastní nebo provozuje, přes banku, která poskytla půjčku až po jednotlivé zaměstnance, kteří pokoje prodávají. K tomu jsou zde cestovní kanceláře, internetové rezervační systémy, sociální sítě, porovnávače cen, slevové systémy, kde se otevřeně radí zákazníkům jak získat tu nejlepší cenu a největší slevu. V neposlední řadě je tu konkurence a její cenová politika.

Variabilní ceny podle poptávky a situace na trhu jsou hlavním nástrojem Revenue Managementu. Touto technikou mohou hoteloví manažeři stanovit různé sazby za noc na základě očekávané poptávky. Pravidla a postupy související variabilitou cen můžou být pro zákazníky matoucí, a to zejména v případě, že nejsou obeznámeni s praxí. Pochopení cenové politiky zákazníky pomáhá manažerům lépe aplikovat nástroje pro maximalizaci budoucích příjmů, aniž by byla ohrožena spokojenost hostů. Na základě studie byla cena BAR označena jako zákazníky přijatelná a srozumitelná a byla tak před lety uvedena do praxe.

Co je BAR ?

Nejlepší dostupná cena (Best Available Rate = BAR ) byla vytvořena pro to, aby zaručila, že host je ubytován za nejnižší dostupnou cenu za určitých hotelem stanovených podmínek. Například v určitém období, za určitý počet nocí nebo při rezervaci předem a podobně.

Jaké faktory ovlivňují stanovení Best Availabe Rate (BAR)?

Lokalita a poptávka po ní
Sezónní poptávka
Dny v týdnu (například víkend)
Délka pobytu
• Advanced booking (doba před příjezdem hosta)
Ceny konkurence
Obsazenost hotelu či penzionu
Průměrná denní cena pokoje (Average Daily Rate = ADR) ve sledovaném období, kterou je třeba maximalizovat

Vzorec pro výpočet:

ADR = celkové tržby za ubytování / počet pokojů, na který se tržby vztahují

Další potřebné vzorce pro Revenue Managery.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: sheelamohan



Související články:

Cenová parita Hotelový marketing Jak být dobrým obchodníkem Věrnostní programy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení