vše pro hotely a restaurace

Zavod s konkurenciJak předběhnout konkurenci?

V hotelnictví je konkurence obrovská to všichni víme. V poslední době se hotely snaží alespoň nějak odlišit a nabízet služby, které jiný hotel neposkytuje. Co si budeme namlouvat, každý hotel, který má prostory a finanční možnosti už dnes nabízí to, co lidé nejvíce během pobytu žádají – salonky, fitness a wellness centrum, garáž, WiFi, dětský koutek, další možnosti k relaxaci a sportovnímu jako vířivé vany, úschovny lyží a kol a celou řadu dalších služeb a vybavení. Většina toho, co se dá klientům nabídnout, už hotely nabízejí, nebo alespoň zprostředkovávají. Více se odlišit už můžete jen úrovní vybavení a služeb a popřípadě stylem.

V konkurenčních hotelech nespí

Důležité je vzít svoji konkurenci na vědomí a neustále ji sledovat, protože ať chceme nebo nechceme, tak konkurenční soupeření ovlivňuje nejen zákazníky a jejich volbu, ale hlavně naše tržby. Řada hotelů, která nenabízí služby jako konkurence, se domnívá, že pro získání konkurenční výhody stačí snížit ceny. To však ovlivní právě zisk. Výše zisků pak v dlouhodobém hledisku ovlivní investice do vybavení hotelu a restaurace.

Abychom měli zisk a mohli udržet vyšší průměrnou cenu za ubytování, musíme mít kvalitní vybavení a poskytovat kvalitní služby. Klienti se k nám budou vracet, když budou spokojeni, a když uvidí, že máme snahu služby vylepšovat a vybavení hotelů a hotelových pokojů udržovat na určité úrovni. Neustálá údržba a renovace se v současné době stává podmínkou přežití hotelu na trhu.

„Pokud pošlete hosta do pokoje, kde je odřený nábytek, staré proprděné peřiny, na zdech zabité a usušené mouchy a v kobercích zašlapané žvýkačky, pak se příště ubytuje jinde. „

Apartmány jako nový druh konkurence

Novým druhem konkurence jsou v současné době apartmánové domy nebo samostatné apartmány a byty nabízené přes specializované internetové systémy. To je konkurence nepřímá, protože jde o nabídku příbuzného, avšak odlišného produktu. V takových ubytovacích zařízeních totiž nejsou právě ty služby, kterými se hotely odlišují, a to je servis. V apartmánech nebo pronajímaných bytech si klienti musí sami nakoupit potraviny a udělat snídani, popřípadě si dojít do nejbližší kavárny, a pokud jde o nízkonákladové ubytování, pak si po sobě musí i uklidit.

Této konkurence se kvalitní hotely nemusí bát, protože vždy budou cestovat lidé, kteří upřednostní právě hotelem nabízený komfort a servis.  Taková konkurence tu byla vždy v podobě chat, chalup, chatových osad a a pionýrských táborů a přesto si žádný hotel nestěžoval, že lidé a studenti jezdí tam a ne do hotelu.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: jesadaphorn



Související články:

Analýza konkurence, Představy hotelových hostů

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení