vše pro hotely a restaurace

Noví zaměstnanciNepodceňujte zaučení nových zaměstnanců

V dnešní době se zaškolení nových zaměstnanců nevěnuje příliš mnoho pozornosti. Většinou mají jeden až dva dny na to, aby se naučili hlavní funkce hotelového systému. Pak jsou hozeni do vody a musí plavat. Zaškolení stojí majitele hotelů čas i peníze a jenom v těch největších hotelech si uvědomují, že čím lepší trénink noví zaměstnanci dostanou, tím lépe budou pracovat.

Jak uvést do procesu nového zaměstnance?

Než začnete vysvětlovat jak dělat dobře práci na dané pozici, musí noví lidé dobře rozumět hlavnímu poslání a konkurenční výhodě vašeho hotelu nebo restaurace. Objasněte detailně, jak kvalitní a jedinečné služby svým klientům poskytuje. Co je hlavním důvodem, že se k vám klienti vracejí.

Potom novému zaměstnanci vysvětlete, jakou jeho/její práce vytváří hodnotu pro klienta, a co konkrétně vytváří a udržuje konkurenční výhodu. Nový zaměstnanec musí vědět nejenom, co má dělat, ale musí také vědět, proč to dělá. Vždy začněte s tím, proč a pak můžete přejít na co.

Obeznamte každého nového zaměstnance s tím, kdo jsou jeho externí a interní zákazníci. To, že bude mít externí klienty, je mu asi jasné pokud se přihlásil na pozici číšníka nebo recepčního. Je nutné mu však vysvětlit, že má také vnitřní zákazníky (zaměstnance z jiných úseků). Když pochopí dobře vnitřní fungování a procesy, pak se to odrazí na práci celého týmu. Pochopení potřeb každého člena týmu definuje způsob, jakým by měla být práce, v určitém oddělení a následně v celém hotelu, provedena.

Po prvotním zaškolení stanovte novému zaměstnanci konkrétní úkoly hned na začátku. Sledujte, jak je plní a dávejte mu zpětnou vazbu. Nebojte se poukazovat na chyby, aby se z nich poučil. Současně se nebojte chválit, pokud svou práci dělá kvalitně. Pokud noví zaměstnanci od začátku uvidí, jak jejich práce přímo ovlivňuje chod hotelu a restaurace, dostane se zpětné vazby naopak od nich k vám. Zjistíte, co již pochopili a v čem potřebují ještě poradit.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles




Související články:

Motivace podřízených, Herzbergova teorie motivace, Systém odměňování, Zaměstnanecké benefity, Jak delegovat pravomoc

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available