vše pro hotely a restaurace

BenefityZaměstnanecké výhody, neboli benefity

Na rozdíl od mezd a platů nebývají benefity obvykle vázány na výkon pracovníka. Někdy se však při jejich poskytování přihlíží k funkci, k postavení pracovníka v hotelu, k době zaměstnání a zásluhám.

Důležitým faktorem při rozhodování vedení o poskytování zaměstnaneckých výhod je otázka, do jaké míry umožnit volitelnost a přizpůsobivost benefitů a do jaké míry vyhovět zájmům zaměstnanců. Vedení hotelu také musí nalézt způsob jak se co nejlépe informovat o potřebách zaměstnanců (např. anketami) a zvolit cestu, jak o nároku na benefity informovat samotné zaměstnance.

Výhody sociální povahy

  • stravenky
  • životní pojištění hrazené zcela nebo zčásti
  • příspěvek na penzijní připojištění
  • půjčky a ručení za půjčky
  • jesle a mateřské školky

Výhody mající vztah k práci

  • stravování v hotelu
  • výhodnější prodej produktů a služeb hotelu
  • vzdělávání hrazené hotelem či restaurací

Výhody spojené s postavením v organizaci

  • automobily pro vedoucí pracovníky
  • placení telefonu
  • služební byt
  • nárok na oděv a jiné náklady reprezentace organizace

Co je cafeteria systém?

Tento systém vychází z potřeby posilovat oddanost a vědomí závazku zaměstnanců vůči organizaci. Jedná se o balíčky zaměstnaneckých výhod, kdy si zaměstnanci na základě bodového systému mají možnost sami zvolit způsob a dobu čerpání výhod tak, jak to vyhovuje jejich potřebám.

Bodový systém spočívá v přidělování bodů pracovníkům v závislosti na jejich pracovním výkonu. Proto je systém flexibilních zaměstnaneckých výhod také silným motivačním faktorem. Systém pracovníky podněcuje k lepším pracovním výsledkům, za které pak dostanou přiděleno více bodů, a tím se jim rozšíří nabídka benefitů.

Mezi tyto benefity patří:

  • Roční permanentka do fitness centra
  • Proplacené roční jízdné na městskou hromadnou dopravu
  • Vstupenky do kin, divadel
  • Věcné dárky například za odpracované roky (5, 10, 15, 20 let)
  • Příspěvek na rekreaci

Klíčem k úspěchu hotelu i restaurace jsou lidé. Mít správně pracovníky a odborníky, je rozhodující, aby si firma zajistila konkurenční výhodu, prosperitu a růst. Základem udržení těch nejlepších pracovníků je jejich motivace. Uspokojováním jejich potřeb je možné zvýšit produktivitu a tím návratnost investic. Odměňování zaměstnanců za jejich výkon a úsilí, je cesta k úspěchu celého hotelu nebo hotelového řetězce.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:
Systém odměňováníTeorie motivace, Motivace podřízených, Jak si udržet kvalitní zaměstnance,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení