vše pro hotely a restaurace

Umite se ovladatJak se lépe ovládnout?

Práce s lidmi je náročná zejména na psychiku. Denně jednáme se všemi typy povahových rysů – s melancholiky, sangviniky, flegmatiky i choleriky. Ti posledně jmenovaní nám dávají asi nejvíce zabrat, když mají svůj „den“. Nacházíme-li se ten den v podobné náladě je lepší, když takového člověka necháme obsloužit kolegu. Podrážděnost a špatná nálada je příznakem syndromu vyhoření.

Pokud na sobě pozorujete následující příznaky, pak je nejvyšší čas si pořádně odpočinout:

• Náladovost, podrážděnost, sarkasmus
Apatie a nezájem
• Přehnané reakce
• Sklon k antisociálnímu chování
• Častá nedorozumění s kolegy
• Netrpělivost se zákazníky i s kolegy

Co dělat a jak se s tím vyrovnat?

  • Nejprve si vezměte 2 týdny dovolené a odbourejte únavu. Choďte do přírody, sportujte a relaxujte.
  • Pravidelně a kvalitně se stravujte.
  • Naučte se meditovat – uvolnit se a zhluboka dýchat. Tyto techniky pak můžete používat i na pracovišti.
  • Naučte se myslet pozitivně.
  • Vymyslete si uklidňující frázi, nebo počítejte od 10 k 0, kde 0 je klidový stav vaší mysli.
  • Neposlouchejte melancholickou hudbu.
  • Nesledujte depresivní televizní zprávy.
  • Naučte se říkat NE.
  • Nenechte si dobrou náladu zkazit druhými lidmi.
  • Drobné incidenty přecházejte bez povšimnutí.
  • Nesnažte se změnit chování druhých.
  • Neplýtvejte svou energií. Některé hádky je lepší ukončit dříve, než začnou.
  • Snažte se nedělat více věcí najednou.
  • Pravidelným odpočinkem předcházejte únavě.
  • Dělejte, co máte rádi a žijte tak, abyste byli spokojeni.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: saphatthachat



Související články:

Jak předejít vyčerpání, Jak vypadá vyhořeníJak přežít sezónu, Syndrom vyhořeníLázeňské pobyty, Jak odbourat únavu?Více věcí najednou, Umíte říkat ne?, Jste v práci spokojeni?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení