vše pro hotely a restaurace

Socialni media jako nastroje PRMohou být sociální sítě využívány jako PR ?

Všichni jsme si již zvykli používat sociální sítě jako nástroje marketingu. Málo kdo si však uvědomuje, že jsou i součástí PR. Image hotelu a restaurace budujeme vším, čím se prezentujeme. Včetně toho, co předkládáme fanouškům na sociálních sítích. Abychom budovali pozitivní tvář firmy, musíme se vyvarovat jakýmkoliv negativním, ostrým a neadekvátním reakcím. Ty jsou často slabým místem restaurací.

Často vidíme na facebookových profilech restaurací stížnosti klientů na dlouhé čekání. Častá odpověď restaurace je: „Nejsme žádný fast food“. Nedávno jsme se mohli účastnit diskuse o ostré komunikaci mezi zákazníkem a pravděpodobně majitelem Cukrárny U Draka. Dnes už ji tam nenajdete, protože všichni už ví, že negativní komentáře se dají smazat.

Pozor na negativní hodnocení v podobě modrých hvězdiček na Facebooku. To smazat ani ovlivnit nejde. Jediný způsob, jak zlepšit skóre je dalším pozitivním hodnocením.

Přestože je negativní reakce za pár hodin smazána, může napáchat nemalé škody.

Pokud si majitel či vedení hotelu bere příliš osobně reakce svých zákazníků, pak by měl komunikaci s nimi svěřit odborníkovi na komunikaci na sociálních sítích. Ne vždy je však tímto odborníkem marketingový specialista. Marketing má přesná pravidla, zatímco člověk komunikující s fanoušku musí být milý, kreativní a zejména vtipný. Vtipné příspěvky jsou statisticky nejúčinnější.

Co funguje na sociálních sítích?

  • aktuální informace
  • okamžitá reakce
  • humor
  • kreativita
  • roztomilé obrázky
  • krátká vtipná videa
  • fotografie
  • drby ze zákulisí firmy
  • zajímavé diskuse
  • empatie

Co naopak nefunguje?

  • časté příspěvky (mohou obtěžovat)
  • tlak na nákup nebo prodej
  • nuda
  • netečnost
  • arogantní reakce

Nikdo však netvrdí, že by to marketingový manažer nezvládl. Pokud získá praxi,má kde brát inspiraci a dokáže správně rozpoznat požadavky a cítění svých fanoušků, může se časem vypracovat, a na sociálních sítích se může velmi dobře realizovat.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Jak využívat sociální média Profil na Facebooku Profil na Tripadvisoru Tripadvisor a Facebook Restaurace na Tripadvisoru

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available