vše pro hotely a restaurace

Advanced non-refundable rateAdvanced non-refundable rate (ADV)

Často se mě ptáte, jestli se dá vyprodat hotel za advanced non-refundable ceny. Ze zkušenosti vím, že sto pokojů s platbou předem se dá prodat určitě. Čím vyšší počet pokojů a klientů hotel má, tím je vyšší pravděpodobnost, že se někteří nejsou jisti, zda se na cestu vydají a zda budou pokoj potřebovat.

Jak sleva při platbě předem funguje?

Hotel poskytne klientovi výraznou slevu z ceny ubytování za předpokladu, že je celková částka zaplacena v den rezervace a s podmínkou, že je částka v případě zrušení rezervace nevratná. Sleva se pohybuje zpravidla mezi 10% – 30% z BAR (Best Available Rate).

Tak výrazná sleva je pro klienta velmi atraktivní a ve chvíli, kdy už si dělá rezervaci, samozřejmě nepočítá s tím, že ji bude rušit. Ten, kdo si není jistý, zda do hotelu pojede, například čekatelé na vízum, volí zpravidla vyšší cenu BAR s možností zrušení 24 hodin před příjezdem.

Jaké jsou výhody a nevýhody ADV?

Výhodou je, že dostanete peníze v den rezervace, které vám už zůstanou i v případě, že klient zruší pobyt. Výraznou slevu obdrží právě kvůli podmínce nevratnosti platby. Další výhodou je nízké procento nedojezdů, protože, když už má klient zaplaceno, tak udělá všechno proto, aby co hotelu dorazil. Když ne on, tak rodinný příslušník, kamarád, nebo kolega.

Nevýhodou je výrazná sleva, která snižuje průměrnou cenu.

Chcete-li mít všechny rezervace předplaceny, pak radím zvolit cenovou hladinu pro ADV (Advanced non-refundable) takovou, která by za běžných okolností byla vaše Best Available Rate a skutečnou BAR stanovit o těch 10% až 30% vyšší.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: krishna arts



Související články:

Jak stanovit BAR, Cenová parita, Yield Management, Analýza konkurence

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available