vše pro hotely a restaurace

Rovnovaha mezi praci a odpocinkemJak dosáhnout rovnováhy mezi prací a odpočinkem

Všeobecná rada zní: „Nezůstávejte v práci déle.“ Mnohokrát jsem slyšela, že v práci zůstávají déle ti neschopní, protože ti schopní stihnou vše v pracovní době. Takovou hloupost si může myslet jenom člověk, který v životě nepracoval v hotelu nebo v restauraci anebo tam byl pouze „zaměstnán“ a to na pozicích jiných než na těch, co jsou ve styku s veřejností.

V hotelech a v restauracích hosty nezajímá, že máte po pracovní době. Ti mají jiné představy a hlavně chtějí, aby byly jejich požadavky splněny, protože si myslí, že jsou „náš zákazník, náš pán“ (myšleno „otrok“ z pohledu řady dnešních agresivních hostů).

Jak můžete odejít v 17.00 domů, když přesně v tu chvíli před hotelem zastaví dva policejní a dva hasičské vozy a po hotelu začne běhat policejní oddíl a četa hasičů? Nebo přijede skupina, která přivezla 1 pokoj navíc a váš hotel je plně obsazený, ti lidé nemají kde spát a průvodce se hrozně diví, že jeden pokoj navíc je „pro vás takový problém“?

Jestliže je v hotelu jeden recepční, který se musí věnovat ostatním hostům, pak nezbývá nic jiného než zůstat přes čas a problém vyřešit.

Jak tedy dosáhnout rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem?

Práce přes čas by se pro vás neměla stát pravidlem. Po tom co vám skončí služba a vy z hotelu odejdete, nemyslete na to co se tam děje. Do příští služby věnujte pozornost ostatním věcem, lidem a činnostem ve vašem životě. Nezapomeňte, že klid a odpočinek mimo práci vás musí posílit na další směnu a další náročná jednání s hosty. To, že chcete dělat svou práci důsledně a svědomitě se dá pochopit, nesmí to však být na úkor vašeho soukromého života a odpočinku.

Práce vám bude přinášet radost pouze ve chvílích, kdy z ní nebudete vyčerpaní. Budete-li dělat co vás baví, pak povedete spokojený život.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Jak předejít vyčerpání, Agresivita hotelových hostůPolicejní komando a hasiči v hotelu, Hoteloví vyděrači, Proč lidé lžouManažerská rozhodnutíIdeální a reálné rozhodování,Techniky rozhodování

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení