vše pro hotely a restaurace

CentralRRezervační systém CentralR.com

CentralR je velmi kvalitní a velmi dobře optimalizovaný provizní rezervační systém. Nedávno proběhla na internetu diskuse jejíž hlavním tématem bylo používání domén s názvem hotelu tímto systémem. Vzhledem k tomu, že jsem i já osobně byla oslovena, abych napsala na CentralR, že neprávem vlastní doménu hotelu, rozhodla jsem se, že zde vysvětlím, jak se věc má. Faktem je, že

CentralR má na používání domény smlouvu

Spolupráce každého hotelu se systémem CentralR začíná uzavřením smlouvy. Smlouva je formulář, který vyplňuje hotel. Součástí této smlouvy je mimo jiné kolonka, do které hotel napíše jakou doménu chce, aby CentralR používal. Na této doméně pak administrátor systému vytvoří kvalitně optimalizovanou webovou stránku, na které je hotelová prezentace a přes kterou chodí rezervace.

Díky tomu, že CentralR je již starý a léty prověřený systém, řada hotelů s ním podepsala smlouvu již před mnoha lety. Díky všeobecně velkému množství „papeworku“ a díky vysoké fluktuaci zaměstnanců v hotelech je tedy více pravděpodobné, že se smlouva časem „ztratila“, než že CentralR „uloupil“ doménu, která obsahuje název vašeho hotelu.

Osobně na takovém používání domén nevidím nic špatného. Variant a kombinací domén obsahujících název si může každý hotel vytvořit řadu. Proč tedy blokovat množství domén a využívat dvě nebo tři, když ostatní mohou být tímto způsobem využity pro získání rezervací?? Napište nám do komentářů váš názor.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: CentralR.com



Související články:

SEO v roce 2014 Jak psát texty pro web Jak snížit fluktuaci zaměstnanců Jak motivovat podřízené

3 reakce na Rezervační systém CentralR

  • Dobrý den, paní Petrunčíková,
    mé vyjádření se týkalo všech hotelů a přiznám se, že nerozumím přínosu jež by měla mít spolupráce pro větší hotel…natož tomu jak ji sezóně měnit aby klienti „fake“ stránky vůbec nenalezli.

    Pokud s nimi již někdo podepsal smlouvu, radím aby jednal dost rychle než se fake doména zaindexuje – v takovém případě se stává problém mnohem hůře řešitelným. Pokud se CentralR zaváže, že žádnou takovou stránku nevytvoří (a případné existující vyindexuje z vyhledávačů), je možno na spolupráci pohlížet zcela jiným pohledem. Realita v případech, které jsem řešil byla jiná – neskutečné průtahy v komunikaci jsou časově náročné a nikam nevedou (dovolená, personální změny, ztracený email, nepředání agendy, odpovědi ve stylu „odpovíme Vám“ nebo „již jsme Vám odpověděli“,…) .

    Pro velké hotely vidím jasnou cestu v angažování kvalitního specialisty, který bude prodej po internetu optimalizovat. Velmi často vydím velké chyby i u nadnárodních řetězců s obřími hotely.
    Samozřejmě jsou i hotely, kde nereálná očekávání jednoduše nelze naplnit z objektivních důvodů. Špatné produkty se v každém odvětví musí inovovat nebo dokonce ukončit prodej…

  • Paní Petrunčíková,
    nejsem si jist zda nemáte onou nedávnou diskuzí na mysli můj příspěvek na LinkedIn..?

    zde je můj komentář :

    – důvod proč toto chování hotelu škodí je cílení na „vlastní“ klientelu hotelu. CentralR tyto domény používá na PPC pro klíčová slovní spojení obsahující název hotelu – to není aktivní reklama, ale pouhá snaha o oslovení těch co již hotel znají. Hotel pak platí zbytečně provizi za rezervace, které by jinak přišli přes vlastní web. CentralR návštěvníky hledající vlastní web hotelu mate nejen doménou, ale mnohdy i textem předstírajícím identitu hotelu (dělají i některé jiné agentury – vždy trvejte na tom aby o hotelu agentura psala ve třetí osobě).

    – je pravdou, že doménu mají z časti ve smlouvě (nevím zda vždy). Každopádně je smlouva sepsána tak, že z nich nic asi nevysoudíte. Mohu však jmenovat mnohé hotely (většina těch co znám), jež si toho nebyli vědomy a po zjištění okamžitě rozvázali smlouvu (namátkou například pan Jan Strnad, o němž jste zde také psala, když byl v hotelu BW Páv…nebo nedávno hotel Elite či hotel Černý Slon). To že CentralR takto činí bez vědomí hotelu podtrhuje fakt, že kvůli ztížení odhalení často v reklamě vynechává zemi ve které je hotel umístěn.

    – kvanta domén na vlastní klíčová slova určitě není třeba registrovat, ale pár nejpodobnějších není na škodu. Většímu hotelu však spíše doporučuji pořízení ochranné známky na jméno v rámci oboru – například na Googlu mu to umožní omezit inzerci na jeho brand (kdysi jsem takto sám uspěl u hotelu Claris). Nebo si prostě jednou za čas v zahraničí (či u odborníka) vše odkontrolovat.

    Můj názor je jiný než Váš. Dle mého předstírání identity hotelu hotel poškozuje (zbytečná provize, špatné recenze od zmatených klientů a další) a de facto to není aktivní reklama. Přínosem je pro hotel agentura která přivádí hosty jež by se jinak o hotelu nedozvěděli.

    • Vážený pane Richtere,

      děkuji Vám za Váš názor.

      Naprosto souhlasím s ochrannou známkou na jméno hotelu a také chápu, že malé hotely do sto pokojů smlouvu s CentralR ukončili. Tak malé množství pokojů v centru Prahy se dá velmi snadno prodat přes jiné kanály.

      Hotely co mají pokojů několik set a jsou umístěny dál od centra musí podle mého názoru hledat (zejména v zimních měsících) alternativní způsoby prodeje a propagace. V tomto případě nevidím na spolupráci se systémem CentralR nic špatného.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení