vše pro hotely a restaurace

Prodej na slevovych systemechJak prodávat na slevových systémech?

Za roky existence slevových systémů si každý hotel minimálně jednou zkusil prodej pobytových balíčků přes tento nástroj. Byla doba, kdy agenti tlačili cenu dolů s tím, že je to vlastně promo akce hotelu, a brali vysoké provize s tím, že peníze neinvestují do reklamy. Na to už jim dnes nikdo neskočí. Všichni víme, že slevový systém je pouze jeden z mnoha prodejních kanálů a tak k tomu přistupujeme.

Dnes přistupují lidé i hotely ke slevovým akcím jinak

Chování uživatelů slevových systémů se také změnilo. Pryč je doba, kdy lidé věřili, že je to časově omezená nabídka, a že lepší už nikdy nedostanou. Slepě nakupovali desítky voucherů a pak dělali všechno pro to, aby si službu stihli vybrat v době platnosti voucheru. Dnes vědí, že si voucher se slevou mohou koupit kdykoliv. Voucher si koupí, až když vědí, že má hotel volnou kapacitu.

Z dob masového prodeje, „hurá“ akcí a podvodů agentů slevových systémů z nichž řada dnes již neexistuje však zůstala v povědomí hotelů negativní zkušenost a přesvědčení, že se prodej přes rezervační systémy nevyplatí. Pravda je, že se prodej vyplatí, jenom si hotel musí umět stanovit cenu, podmínky a najít toho správného partnera.

Jak stanovit cenu a podmínky?

Cena musí být na slevovém systému vždy nižší než Best Available Rate (BAR). Celá řada agentů surfuje na Bookingu a zjišťuje, jestli je poskytnutá cena opravdu nižší. Aby se prodej hotelu vyplatil, je dobré dát slevovému systému nejnižší prodejní cenu ADV.

  • Aby neklesla průměrná cena příliš, nastavíte k prodeji pouze určitý počet voucherů a s platností pouze na termín, který potřebujete naplnit.
  • Datum platnosti voucheru a platební podmínky nastavíte tak, aby jste peníze obdrželi ještě před tím, než klient přijede.
  • Provizi systému dáte takovou, jakou dáváte všem partnerům. Máte-li stanoveno, že všem partnerům dáváte max. 15%, pak je dáte i slevovému systému.

Nesouhlasí-li systém s platebními či provizními podmínkami – najděte si systém jiný.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Hotely na slevových systémech, Cena BAR, Sleva při platbě předem

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení