vše pro hotely a restaurace

Barterove obchodyProč uzavírat barterové obchody

Barterový obchod je druh obchodu, při němž se zboží nebo služby vyměňují za určité množství jiného zboží nebo služeb bez použití peněz. Barterový obchod může probíhat jak dvoustranně, tak i vícestranně. Nejčastěji jsou barterové dohody uzavírány v oblasti propagace v médiích ať už v televizi, časopisech nebo na internetových portálech formou výměny zpětných odkazů v uveřejněném PR článku.

Pokud je výměnný obchod výhodný pro obě strany, pak vám dokáže ušetřit nemalé finanční prostředky. Navíc se formou směnného obchodu můžete dostat k novým partnerům, kteří budou i nadále vaše služby využívat. Nezapomínejte, že poskytujete služby (ubytovací, stravovací, konferenční, atd), které čas od času potřebuje každý. Pro vaše partnery, kteří vám na oplátku nabídnou své produkty, to může být zajímavá alternativa odměny.

Nebojte se a nestyďte se možnost barterového obchodu poskytnout vašim současným i budoucím partnerům a dodavatelům.

Barter je v současné době, kdy firmy maximálně sledují své výdaje, opět na vzestupu. Stejně jako existují internetové rezervační nebo poptávkové systémy, stejně tak existují portály spojující zájemce o výměnný obchod. Stačí se do nich registrovat a je vám zpřístupněna databáze firem nabízející výměnu svých produktů.

Příkladem je systém ebarter.cz. Směnit tam lze cokoliv za cokoliv.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: adamr



Související články:

Jak snížit hotelové náklady Outsoucing v hotelnictví  Hotelové služby Propagace v médiích

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení