vše pro hotely a restaurace

Airbnb logoProč je Airbnb populární?

Systém Airbnb využívají lidé dvěma způsoby. Ti první chtějí cestovat a užívat si pobyt v cizím městě jinak než z hotelu nebo hostelu. Ti druzí mají volný dům, byt nebo pokoj a chtějí ho pronajímat jinak než dlouhodobě a jiným lidem, než těm místním.

Obě skupiny však mají jedno společné – rádi poznávají nové lidi.

Cestovatelé chtějí zážitky a současně se chtějí cítit jako doma, a tak bydlí u těch, co v daném místě doma jsou. Tím se zážitek stává autentičtější, než kdyby si zaplatili hotel.

Co musí splňovat ubytovatel?

Ubytovatelé navíc nepotřebují celé ubytovací zařízení, aby se setkali se zajímavými cestovateli. Pokud jen pronajímají byt nebo pokoj a neposkytují další služby, pak nemusí mít ani živnostenský list. Stačí, když se zaregistrují k dani a budou platit daně z příjmu. Dále musí (nebo by měli) platit turistický nebo lázeňský poplatek městu, vést domovní knihu a ubytovací zařízení musí splňovat hygienické předpisy.

Toť vše, snadné a jednoduché – není potřeba shánět údržbáře, pokojské, kuchařky, recepční – nedivím se, že je to tak oblíbené. Asi do toho půjdu též.

Obliba tohoto způsobu ubytování u cestovatelů roste. Tím jak roste poptávka, tak samozřejmě roste i nabídka. V systému Airbnb je již nyní zaregistrováno přes dva miliony bytů a pokojů. Hotely ať chtějí nebo nechtějí, přicházejí o klienty. Na internetu najdete celou řadu výpočtů, kolik, kdy a v jakém městě se vydělalo na turistech přes Airbnb a naopak o kolik milionů přišly hotely.

Proč je krátkodobé ubytování v bytech nebo domech tak atraktivní?

Každý byt je naprosto unikátní, zatímco hotelové pokoje jsou všechny (až na výjimky) stejné. Jedná se o alternativu ubytování pro cestující, kteří hledají autentický a originální zážitek. Je to individuální volba a ta vyžaduje individuální přístup, na který hotely často zapomínají. A to je klíčem úspěchu Airbnb.

Airbnb se prezentuje slovy „žij tam“

Hostitelé navíc poskytnou cestovatelům tipy, které v hotelu nedostanou. V našem oboru je to tak možná o „okružkách“, výletech lodí, vstupenkách nebo večeřích ve staročeských krčmách. Do hospody „Na růžku“ nikdo hosta nepošle, přestože právě to je typická česká hospoda.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Logo Airbnb



Související články:

Cenová parita, Porovnávače hotelových cen, Sociální média a PR, Hotelový marketing, Revenue management a propagace,  Revenue ManagementYield ManagementHotelový marketingJak vypočítat REVPAR,Jak stanovit konkurenční set, Jak stanovit cenu hotelového pokojeAnalýza konkurence

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení