vše pro hotely a restaurace

Proc potrebujeme OTAsProč potřebujeme online systémy?

Neustále si stěžujeme, jak mají internetové rezervační systémy vysoké provize a marže a tak hledáme způsoby jak prodávat bez nich – přes vlastní web, cestovním kancelářím nebo “na přímo”. Pravda je taková, že v dnešní době se bez internetových rezervačních systémů obejde už jen hodně málo hotelů a to z mnoha důvodů.

Čím vyšší viditelnost, tím vyšší návštěvnost

Systémy jsou tak dobře optimalizované a obrovské, že není možné, aby se jim mohly běžné hotelové webové stránky rovnat. Objem stránek těch největších systémů je až několik milionů stránek, takže viditelnost ve vyhledávačích jako je například Google budou mít OTAs vždy vyšší.

Chcete-li své stránky dostat na Googlu před velké vyhledávače, pak o své stránky musíte opravdu dobře pečovat a investovat do nich hodně času a peněz. Útěchou vám budiž, že na název hotelu, budete na prvním místě vždycky. Ale – kolik vašich hostů hledá ubytování podle konkrétního názvu hotelu?

Čím vyšší návštěvnost, tím vyšší konverze

Systémy neustále vylepšují použitelnost svých stránek. Pomocí teplotních map a dalších nástrojů sledují chování uživatelů. Podle toho optimalizují použitelnost stránek tak, aby maximalizovali konverzní poměr. Jak často investujete do výzkumu chování uživatelů vašich stránek vy?

Čím vyšší konverzní poměr, tím vyšší tržby

Zvyšování konverzního poměru rezervační systémy zvyšují i své tržby. Jakou návštěvnost a jaký konverzní poměr máte na webových stránkách svého hotelu?

Věrnostní programy

Za roky existence již mají tak obrovskou základnu stálých klientů, které si udržují různými bonusy a slevami. Výjimečně dávají těmto klientům část své provize, ale obvykle spíš požadují po hotelu, aby zvýhodnil cenu on. Booking například nabízí svým klientům určitý hotel pouze na základě snížené ceny – slevy, kterou od hotelu pro své klienty získá.

Máte-li tedy nastavený systém slev, pak musíte počítat s tím, klient Bookingu z vašich slev dostane ještě slevu „klientskou“. Nedivte se, když vám host na svém mobilu ukazuje nižší cenu, než jakou vidíme my ostatní nebo jakou máte třeba na svých webových stránkách.

Pay Per Click
Rezervační systémy vydělávají tolik peněz, že si mohou dovolit platit PPC kampaně jednotlivým hotelům. Výhodou pro hotely je to, že si nemusí platit PPC sami, nevýhodou, že musí přes tento rezervační systém prodávat opravdu hodně pokojů měsíčně.

Proč hotely potřebují internetové rezervační systémy?

Online rezervační systémy už jsou tak obrovské, že je nelze ignorovat. Navíc umí prodat velký počet pokojů v době, kdy my bychom sami sháněli klienty velmi těžko. Ruku na srdce přátelé, 15% provize není zase až tak moc, když si uvědomíme, kolik vývojářů, programátorů, administrátorů a dalších zaměstnanců musí zaplatit a kolik klientů nám přes ně přijede.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles




Související články:
Optimalizace použitelnosti webu, Jak na placené kampaně, Jak zvýšit konverzní poměr, Revize marketingového plánu, Inbound marketing, Účel webových stránek, Kvalitní obsahový marketing, Jak psát texty pro web, Tipy pro psaní textů, Hotelový marketing, Marketing v praxi, Web jako nástroj marketingu, Použitelnost webových stránek, E-mailing, Přednášky o internetovém marketingu

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available