vše pro hotely a restaurace

Pravidla kolektivuJste v kolektivu oblíbení?

V nové práci v hotelu nebo v restauraci jste se zaučili, střídáte služby a stejně máte pocit, že nejste v kolektivu oblíbení. Cítíte potřebu sounáležitosti, přesto nemůžete zapadnout do kolektivu? Pak je nejvyšší čas zamyslet se nad tím, jestli nějakým způsobem nenarušujete firemní kulturu a nepsaná pravidla kolektivu. Pokud problém najdete a napravíte v čas, stanete se hodnotným členem týmu.

Zde je pár důvodů, které se mohou odrážet na vašich vztazích s ostatními kolegy a kolegyněmi.

Co kolegové netolerují?

1. Chodíte pozdě a kolegové musí natahovat svou dvanáctihodinovou službu do chvíle, než přijdete
2. Blokujete svou telefonní linku, aby se hovory přesměrovali na ostatní kolegy a kolegyně
3. Pracujete v pomalém tempu, abyste toho udělali méně, a zbytek přenecháváte další směně
4. Nehlásíte vzniklé problémy, abyste je náhodou nemuseli řešit
5. Prozrazujete důvěrné informace o ostatních členech kolektivu, zaměstnavateli nebo hostech
6. Máte negativní postoj nebo negativní komentáře
7. Jednání na úřadech a kontroly u lékaře si plánujete tak, aby zabraly co nejvíce pracovní doby
8. Vyměňujete si často služby, a když to samé žádá někdo po vás, tak s výměnou nesouhlasíte
9. Surfujete na internetu, chatujete nebo si voláte s přáteli, zatímco vaši kolegové vyřizují urgentní požadavky hostů
10. Dopřáváte si kuřácké pauzy i přesto, že jste v nekuřáckém kolektivu

Všechny výše uvedené případy mohou způsobit, že se v kolektivu stanete neoblíbeným, protože kolegové si velmi rychle všimnou, že pracují za vás. U kuřáků se dá velmi snadno spočítat, o kolik hodin týdně pracují méně než nekuřáci a přesto pobírají stejný plat jako ostatní na stejné pozici.

Pomluvy a negativní postoj může dokonce na tolik nepříznivě ovlivnit řád na pracovišti, že to může v konečném důsledku vést k vašemu vyloučení z kolektivu nebo dokonce i výpovědi.

Pokud chcete do kolektivu zapadnout, pak dodržujte jeho pravidla.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Zaučení nových zaměstnanců, Potřeba sounáležitostiNejčastější důvody ke změně zaměstnání,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení