vše pro hotely a restaurace

Povinnosti recepcePopis práce recepčních

Vstupní prostory hotelu a recepce jsou místem, kde si host vytváří svůj první dojem. Proto je recepce důležitým úsekem a je potřeba zde zaměstnávat kvalitní pracovníky. Hotelová recepce je místo, kde jsou klientům poskytovány prakticky všechny služby související s jeho pobytem v hotelu. Služby recepce jsou hotelovým hostům poskytovány zpravidla 24 hodin denně.

Základní povinnosti recepčních

  • Check-in. Ubytování hosta, přivítání, poskytnutí klíče od hotelového pokoje a základních informací
  • Check-out. Odhlášení hosta z hotelu po jeho odjezdu.
  • Registrace – zodpovědnost za správné vyplnění registrační karty hosta.
  • Vyúčtování – zodpovědnost za správné vyúčtování hotelových služeb.
  • Provoz hotelové pokladny a odvod tržeb za hotelové služby.
  • Péče o hosta, plnění jeho požadavků a budování jeho loajality.
  • Získávání zpětné vazby od hotelových hostů.
  • Koordinace a dohled na to, zda jsou požadavky hostů ostatními hotelovými úseky plněny.
  • Up-selling. Recepční musí znát všechny hotelové programy vytvořené za účelem maximalizace tržeb.
  • Cross-selling. Recepční musí znát všechny hotelové služby a produkty, které klientovi nabízí a prodává.
  • Sledování aktuálního stavu ubytovacích kapacit.
  • Prodej pokojů klientům po telefonu, příchozím a ostatním přicházející přes ostatní prodejní kanály.
  • Příjem a potvrzení objednávek pokojů a doplňkových služeb.
  • Komunikace s ostatními hotelovými úseky nahlášené požadavky hostů.
  • Zadávání a aktualizace dat v hotelovém systému na úseku Front Office.
  • Sledování statusu hotelových pokojů a komunikovat s oddělením úklidu.
  • Vedení knihy závad a nedostatků na pokojích.
  • Sledování aktuálních cen, prodejních a marketingových strategií.
  • Poskytování služeb concierge, tzn. poskytování informací o lokalitě, turistických službách v a možnostech vyžití v dané oblasti.
  • Dodržování opatření k zajištění bezpečného chodu hotelu, ochrany hostů a majetku.

Pro správný chod musí mít recepce k dispozici dostatečné technické vybavení. Recepce může být spojena s vrátnicí a může poskytovat doplňkový prodej suvenýrů, kosmetických potřeb atd.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: stockimages



Související články:

Nábor hotelových pracovníků, Motivace zaměstnanců, Produktivita zaměstnanců, Brigádníci v hotelu, Jak na brigádníky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available