vše pro hotely a restaurace

Potreba sounalezitostiSounáležitost rovná se týmový duch

Radost, sounáležitost, spokojenost a životní naplnění patří mezi základní potřeby, jejichž uspokojení ovlivňují naše duševní, a potažmo i fyzické zdraví. Jsme-li nešťastní a frustrovaní, podepisuje se to negativně nejen na našem zdraví, ale také na vztazích s ostatními lidmi. V hotelnictví a stravovacích službách nás dostávají do stresových situací klienti, zejména cholerici a chroničtí stěžovatelé. To jsou lidé, kteří lásku, sounáležitost a životní naplnění postrádají. Jsou tím frustrovaní a nešťastní, a proto věčně nespokojeni, někteří z nich jsou dokonce agresivní.

V době, kdy se neustále zvyšují nároky hotelových hostů, nesmíme dávat zbytečné záminky k tomu, aby si svůj vztek vybíjeli na nás. Pokud je v hotelu nebo v restauraci dobrý tým a všichni plní své povinnosti, pak je se dá celá řada stresujících situací odbourat dříve, než k nim dojde. Když dobrý tým není, pak se řeší úplně zbytečné problémy typu: „Proč dala pokojská na pokoj rozbitou přistýlku?“ Kdyby se skladu přistýlek vzala nerozbitou, tak by si nestěžoval ani klient ani údržbář, který ji musel jít opravit. Všichni víme, že takových „kdyby – tak by“ se řeší denně v hotelu celá řada.

Přitahuje spokojený zaměstnanec spokojené klienty?

Funguje-li v práci týmový duch a všichni táhnout za jeden provaz, pak se to odráží na celkové náladě. Když jsou zaměstnanci hotelu spokojeni, zpravidla přitahují i spokojené klienty. V celé řadě firem se klade velký důraz na přístup k lidem. Byly vytvořeny celé studie o lidských potřebách a jejich uspokojení. V hotelech však často pozoruji, že se klade důraz na přístup k hostům a nikoliv k zaměstnancům. V dnešní době prakticky zmizel trénink na „Internal customer service“. Když se dnešních mladých kolegů zeptám, zda tento pojem znají, odpověď zní zpravidla „ne“. A přitom právě díky tomuto tréninku by se nemusela řešit minimálně polovina všech „kdyby – tak by“.

Podle Maslowovy teorie víme, že potřebujeme uspokojit nejen své biologické potřeby, ale také potřebu bezpečí a jistoty, sounáležitosti a úcty. Abychom do práce chodili s radostí, je nutné, aby naše práce uspokojovala také naši potřebu seberealizace.

Jste v práci i v soukromém životě spokojeni?

Autor:  Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Pyramida lidských potřebJak na chronické stěžovateleAgresivita hostů, CholerikProč lidé lžou, Zvyšující se nároky nebo nenasytnost, Jak uspokojit hotelové hosty

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení