vše pro hotely a restaurace

Porovnávač hotelových cen HotelscombinedProč je důležitá cenová parita?

Hotely, které využívají internetové rezervační systémy pro prezentaci svých pokojů a služeb a pro jejich prodej jsou nuceni držet cenovou paritu. Důvodem je využívání oblíbených porovnávačů hotelových cen.

Tak jako si lidé zvykli porovnávat ceny zboží internetových obchodů na internetových porovnávačích jako je například Heureka.cz, stejně tak porovnávají ceny hotelových pokojů. Je to pohodlné, protože porovnávače cen hotelů ověří ceny na desítkách rezervačních systémů a předloží pak klientovi přehled cen jednotlivých pokojů na všech systémech, aniž by tato osoba musela prohledávat tyto systémy jeden po druhém.

Většina klientů volí nejnižší cenu

Porovnávače hotelových cen spojují řadu rezervačních systémů a zveřejňují ceny všech typů pokojů konkrétního hotelu a jejich ceny. Řada lidí, kteří porovnávače hotelových cen využívá, si pak často vybere pokoj a služby za tu nejnižší prezentovanou cenu. Pokud tedy má hotel například na Booking.com vyšší ceny než například na HRS.com, pak mu bude chodit více rezervací přes HRS.

Dalo by se říci, že je to dobře, protože HRS má nižší minimální provize. Problém je v tom, že všechny velké rezervační systémy používají rate checker. Hrozí tedy, že když to rate checker Bookingu zjistí, bude tento hotel kontaktovat pracovník Booking.com a požadovat srovnání cen a dodržení cenové parity.

Nástroje porovnávající ceny nevyužívají totiž pouze hotely k porovnání cen své konkurence, ale také rezervační systémy k porovnání cen jejich konkurence. Pokud do určité lhůty daný hotel ceny nesrovná a nezajistí cenovou paritu, hrozí mu uzavření na daném internetovém rezervačním systému v našem případě na Booking.com. Klienti tak tento hotel na rezervačním systému neuvidí a hotelu přestanou chodit rezervace. V sezoně i mimo ni, by finanční ztráta mohla být pro hotel obrovská.

Nejznámější porovnávače hotelových cen jsou:

BestHotelOffers.net Hotelaccommodationdeals.com HotelCalculator.com Hotelscombined.com Trivago

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Hotelscombined



Související články:

Internetové rezervační systémy Hotely na slevových systémech Jak vybrat booking engine pro hotelové stránky

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení