vše pro hotely a restaurace

Poptávkové systémyPoptávkové ubytovací systémy

Vedle rezervačních systémů jsou na internetu stovky až tisíce poptávkových systémů, které se specializují na nabídku hotelů a ubytovacích zařízení. Umožňují uživatelům internetu objednat si ubytování v určitém termínu a lokalitě.

Jaký je rozdíl mezi poptávkovým a rezervačním systémem?

Rezervační systém umožňuje přímou rezervaci. To znamená, že hotel vloží do administračního rozhraní počet pokojů k prodeji a jejich cenu. Klient v případě zájmu vyplní rezervační formulář a po odeslání mu přijde automatické potvrzení jeho rezervace.

Na poptávkovém systému je vytvořena pouze prezentace hotelu. Součástí této prezentace je poptávkový formulář. Po jeho vyplnění dojde do ubytovacího zařízení automatický e-mail od klienta s dotazem na volnou kapacitu a cenu. Pracovník tohoto ubytovacího zařízení, pak na tuto poptávku musí reagovat. Odešle nabídku a čeká na potvrzení fixní rezervace od klienta.

Jaké jsou nevýhody propagace na poptávkových systémech?

Celý proces je mnohem delší a administrativně náročnější. Naprogramování poptávkového systému je sice mnohem levnější, ale propagace ve vyhledávačích je stejně náročné. Aby byl takový systém ve vyhledávačích vidět na předních pozicích, pak je potřeba, aby byl kvalitně optimalizovaný. Současně je důležité systém aktualizovat a s klienty pak aktivně komunikovat například na sociálních sítích.

Příkladem takového poptávkového systému je například Penzion-Hotel.cz a Rezervaceubytovani.cz

Abyste odhadli pravděpodobnost návratnosti investice do propagace na takových systémech, pak je potřeba prozkoumat SEO tohoto systému, jeho pozice ve vyhledávačích a aktivitu na sociálních sítích. Určitě od administrátora požadujte statistiky návštěvnosti. V každém případě je lepší spolupracovat na základě provizí z pobytu než na základě propagace za roční poplatek.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: koratmember



Související články:

Internetové rezervační systémy Slevové systémy Hotelový marketing

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení