vše pro hotely a restaurace

SEONepodceňujte SEO webových stránek!

Jistě si pamatujete dobu, kdy se prodávalo přes desítky internetových rezervačních systémů a stovky poptávkových webů a pokud jste si tenkrát vybrali ty dobře optimalizované, prodávali jste přes všechny. Pak vznikali další portály, internetové aukce, slevové systémy, a dále systémy jako CeSys, které chrlí stovky stránek pro cestovní kanceláře. Kdo ty stránky neumí optimalizovat (což není na tomto systému jednoduché jako např. na AnChoice, wordressu apod.), pak není na internetu vidět a nic neprodá.

Vyhledávače jsou tak zahlceny miliony více či méně hodnotnými stránkami. Aby uživatel našel to co hledá na předních pozicích, jsou algoritmy vyhledávacích robotů neustále upravovány a zdokonalovány. Stránky tak musí být neustále optimalizovány, aby informace na nich umístěné roboti vyhodnotili jako nejrelevantnější a nejhodnotnější.

To samé se děje na rezervačních systémech. Ten, který není dobře optimalizován a neustále aktualizován, pak není na předních pozicích nebo je vidět pouze lokálně, jako například ToBook. Řada podobných systémů podcenila optimalizaci při změnách algoritmů ve vyhledávačích a přestala produkovat takové množství rezervací jako produkovala před lety. Ty kvalitní rezervační systémy se spojují, ty největší se stále zvětšují, ty malé zanikají. Hotely si samozřejmě vybírají ty, ze kterých chodí nejvíce rezervací.

Příklady z praxe

Příkladem zaniklého systému je IgoUgo, který byl svého času velký hodnotící systém, který chtěl konkurovat TripAdvisoru. Každý hotel chtěl být na IgoUgo a ten, co tam nebyl, jako by neexistoval. Postupem času se komunita cestovatelů rozrostla na půl milionu a počet hodnocení na několik set tisíc. Přesto byl tento projekt v minulých dnech ukončen a veškerá hodnotná data nyní přebírá Travelocity. Implementace bude probíhat až do jara roku 2014.

Příkladem rostoucího systému je Tripadvisor nebo Booking.com. Určitě si pamatujete rok 2007, kdy byl v Praze meeting, kde nás zástupkyně Bookingu přesvědčovala, že stávající počet hotelů prezentovaných na tomto systému (tehdy 325) již nadále neporoste. K dnešnímu dni nabízí Booking 946 ubytovacích zařízení v Praze a okolí a je jasné, že do konce roku 2013 tento počet překročí 1 000.

Proč tomu tak je?

Důvodem jsou již zmíněné změny algoritmů vyhledávacích robotů. Web, který má být vidět, se musí rozvíjet, narůstat, být neustále aktualizován a optimalizován. Proto Booking neustále roste ve všech směrech. Roste počet hotelů, počet referencí. S tím pak souvisí i nástroje ke zjednodušení používání. Klient tak může filtrovat podle parametrů, které ho zajímají:

  • Cena
  • Poloha (lokalita)
  • Počet hvězdiček
  • Doporučení (hodnocení)
  • Zařízení (WiFi, garáž, bazén, wellness, restaurace)
  • Zaměření (rodinný hotel, zámek, golf, lázeňský hotel)

Jaké z toho plyne ponaučení?

Myslíte-li si, že stačí, když máte na stránkách vše, co klient potřebuje o vašem hotelu vědět, pak se mýlíte. Aby si ty stránky klient na internetu vůbec našel, pak je nezbytně nutné je neustále aktualizovat a optimalizovat. Nevíte-li rady, pak využijte našich služeb.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Profil na Tripadvisoru Prezentace na Facebooku Reputation Management Hodnotící systémy Channel Manager

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení