vše pro hotely a restaurace

Neaktivni fanousciCo se spícími fanoušky na Facebooku?

Firmy, hotely a restaurace vědí, že musí být přítomni na těch největších sociálních sítích, protože jsou nástroje nejen marketingu, ale také nástroje PR. Vědí také, že musí se svými fanoušky komunikovat. Aby s nimi komunikovali správně, musí nejprve pochopit, kdo jejich fanoušci jsou, a co tito fanoušci očekávají. V celé řadě firem panuje přesvědčení, že musí nalovit co nejvíce fanoušků, aby se z nich pak stali zákazníci.

V hotelech a restauracích to však funguje jinak. Většina  fanoušků, se rodí z našich hostů. Lidé se totiž v restauraci nejprve nají a v hotelu přespí, než označí na FB, že se jim podnik líbí. Tento like je pak zpravidla symbolem důvěry. Cílem hotelů a restaurací tedy není fanouška získat, ale udržet si ho. To obnáší nastavení komunikačního plánu na sociálních sítích tak, aby se z fanoušků stali stálí klienti a z jejich přátel hoteloví hosté.

Jak si udržet fanouška aktivního?

Komunikace je hlavním klíčem k úspěchu. Na rozdíl od firem, které svým zákazníkům prodávají nějaký výrobek je pro hotel mnohem těžší donutit fanouška ke komunikaci delší dobu po jeho odjezdu. Pro většinu hostů totiž odjezdem a uveřejněním review tato kapitola končí. Nemají v ruce nic, o čem by si s námi mohli povídat jako ti, co si koupí například pračku a na FB nebo blogu zjišťují, jak jí čistit, jak prodloužit záruční lhůtu a podobně.

Jak probudit spícího fanouška a donutit ho k interakci?

Kromě zveřejňování novinek, slev, výhod věrnostních programů je dobré zařadit do plánu také nějakou soutěž. Není od věci nechat své fanoušky zavzpomínat a napsat vtipnou historku o svém pobytu v Čechách. Získáte tím hodnotný text pro své webové stránky nebo blog a zvýšenou návštěvnost, protože spisovatel se určitě pochlubí svým přátelům o tom, že hotel uveřejnil jeho článek. Z těchto přátel se pak snadno mohou stát fanoušci a klienti.

Výhra pro nejvtipnější a nejaktivnější spisovatele pak může být večeře nebo noc zdarma, popřípadě body do věrnostního programu.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: graur razvan ionut



Související články:

Kde brát inspiraci pro správu sociálních sítí, Sociální média jako nástroje PRKomunikační dovednosti, Jsou věrnostní programy přežitek?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení