vše pro hotely a restaurace

Pravidla krizového managementu

Krizový management by měl být prezentován jako každodenní součást našeho života. Protože všechny negativní jevy, události, procesy a činností, při kterých vzniká problém. Wikipedie říká, že podle Tomáše Zdechovského lze krizový management definovat jako proces strategického plánování a řízení krizí, potažmo i jiné zásadní negativní změny.

Součástí krizového managementu je monitorování potenciálního rizika a nebezpečí pramenící z negativních událostí, čímž dovoluje mít organizaci lépe pod kontrolou. Podle této definice je ho tedy možné chápat i jako systém prevence, detekce a následného vedení organizace (hotelu) v době krizové situace.

Kdy vzniká krize?

  • Při živelných pohromách (zaplavený hotel)
  • Při epidemiích (onemocní příliš mnoho zaměstnanců)
  • Při havárii vodovodu či kanalizace
  • Při požáru
  • Při přerušení dodávky vody nebo energií
  • Při přerušení dopravního spojení
  • Při výpadku WiFi, když nemáte kabelový internet
  • Při odchodu velkého počtu zaměstnanců ve stejném období
  • Při nedostatečném cash flow

Jaká v krizi dodržovat pravidla?

  • Získat pravdivé informace a ověřit si fakta
  • Informovat všechny zaměstnance na všech úsecích a úrovních
  • Komunikovat se všemi zúčastněnými a být otevřený všem možnostem řešení
  • Naslouchat všem návrhům
  • Analyzovat problém
  • Rozhodnout se pro správné řešení problému
  • Vybrané řešení okamžitě zrealizovat
  • Mluvit se zaměstnanci i s hosty osobně. Neschovávejte se na písemná prohlášení
  • Být flexibilní neustále, ne jenom v době krize

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles



Související články:

Umění naslouchatManažerská rozhodnutíRozhodovací proces, Rozhodovací problémy a podmínky, Ideální a reálné rozhodování, Techniky rozhodování

Archiv článků
BOOKING
Obchodní sdělení