vše pro hotely a restaurace

Komunikujte strucneÚčinná komunikace

Stručnost je duší vtipu – to by se dalo aplikovat na jakoukoli formu komunikace, písemné i mluvené. Zahrneme-li klienta příliš velkým množstvím informací, pak se v nich může ztratit. V určitých situacích je velmi důležité rozpoznat, kdy příjemce sdělení ještě udržuje svou pozornost a kdy už ne.

Naši předkové neměli problémy s jasností komunikace. Příběhy se předávaly ústně, takže jen nejjednodušší a nejvíce trefné byly předávány dál. Ty komplikované byly zapomenuty. Před zavedením povinné školní docházky, neexistoval pro řadu lidí způsob, jak své příběhy a zkušenosti zaznamenat. Musely být tedy vyprávěny zajímavě a zapamatovatelně.

Jak je tomu dnes?

V našem moderním věku informačního přetížení, naše mozky jsou bombardovány zprávami každou minutu. Naše životy nebyly nikdy rušnější nebo složitější. V hotelu komunikujeme s více lidmi než kdy předtím – z různých zemí a různých kultur. Od každého z nás se očekává, že všechny přijaté informace zpracujeme, analyzujeme a na základě toho poskytneme zpětnou vazbu, nebo uděláme to správně rozhodnutí.

Když hovoříte s hostem na check-inu, rozhodně vám bude věnovat méně pozornosti, než klient, který si stěžuje. V obou případech však platí, že čím kratší a relevantnější vaše sdělení bude, tím lépe. Je-li host ten, kdo neustále dokola blábolí o svých problémech, pak se naučte být dostatečně asertivní, abyste takový rozhovor dokázali rychle a slušně ukončit.

Na sociálních sítích jako Facebook nebo Instagram platí to samé. Čím výstižnější je příspěvek, tím vyšší bude pravděpodobnost, že na něj host zareaguje, a že si jej zapamatuje. 

Autor: Dana Petrunčíková Foto: stockimages



Související články:

Komunikační dovednosti – projev, Komunikační dovednosti – prezentaceManažerské dovednosti, Manažerská rozhodnutí, Řešení problémů, Jste připraveni na vedoucí pozici?, Manažerem se člověk nerodí, Dovednosti úspěšných lidíVlastnosti manažerů

Potřebujete pomoc? Pomůžeme Vám!
Potřebujete pomoc? Pomůžeme Vám!
Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com