vše pro hotely a restaurace

Citite unavuCo dělat, když se cítíte neustále unaveni

Práce ve službách, v hotelech a restauracích je vyčerpávají. Pokud však únava nekončí ani o dovolené nebo po sezóně a když nepomáhají žádné relaxační procedury, pak vaše únava může mít hlubší příčinu.

Co je nejčastější příčinou únavy?

Nedostatek spánku. Pro dobrou funkci mozku potřebuje dospělí člověk spát 7 až 9 hodin každou noc. Usínat u zapnuté televize s nastaveným automatickým vypnutím opravdu není ten pravý způsob relaxace, když vezmeme v úvahu, jaké zprávy se na nás z televize hrnou. Jít spát v rozumnou hodinu, vyhnout se kofeinu a alkoholu a vypínat TV a mobil hodinu před spaním, vám zaručí klidný spánek. Kvalitním spánkem rozhodně předejdete vyčerpání.

Špatná strava, sladkosti nadělají před spaním také více škody než užitku. Konzumací těchto potravin se vám zvýší hladina cukru v krvi a získáte tím novou energii. Začnete mít pocit, že unaveni ještě nejste, a že ještě nepotřebujete jít spát. Zkuste místo toho ovoce. To platí i během dne. Když zvýšíte množství ovoce a zeleniny ve vaší stravě, pomůžete tělu bojovat proti únavě i během dne. Výborným pomocníkem je také Ganoderma lucidum zvaná také Reishi.

Co ještě způsobuje únavu?

Nedostatek pohybu může paradoxně zvýšit pocit únavy. Věřte tomu nebo ne, ale pohyb odbourává únavu. Neplatí to zase až tak moc pro ty, co běhají 12 hodin v restauraci. Máte-li však sedavé zaměstnání v zázemí hotelu, nebo stojíte-li na recepci, pak se snažte jakýmkoliv způsobem hýbat alespoň 30 minut denně.

Jezte v pravidelných intervalech a nevynechávejte snídaní. Snídaní nastartujete metabolistmus a pravidelnou stravou dodáte tělu energii na celý den. Anémie a dehydratace jsou také častou příčinou únavy, protože bez dostatečného množství vody a železa v krvi nemůže tělo dobře fungovat. Pijte dostatečné množství vody a jezte libové hovězí maso, fazole, tofu, vejce, listovou zeleninu, ořechy a kombinujte to s ovocem. Vitamin C zlepšuje vstřebávání železa.

Jste perfekcionista, chaotik nebo snad workoholik?

Pak není divu, že jsi unavený nebo unavená! Perfekcionisté si neustále stanovují cíle, které je obtížné, ne-li nemožné dosáhnout. Chaotici neumí dělat více věcí najednou a neumí se soustředit. To je vyčerpává. Pokud si vytvoří v práci určitý systém, který budou důsledně dodržovat, určitě únavu odbourají. A workoholici? To je samostatná kapitola.

Pokud relaxovat umíte a únavy se stejně nedokážete zbavit, pak je potřeba hledat další příčiny. Těmi může být například syndrom vyhoření, porucha štítné žlázy a jiné zdravotní problémy. Ty však musí odhalit odborný lékař.

Autor: Dana Petrunčíkovu Foto: TAW4




Související články:

Jak předejít vyčerpání, Jak vypadá vyhořeníJak přežít sezónu, Syndrom vyhoření, Lázeňské pobyty, Více věcí najednou, Umíte říkat ne?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení