vše pro hotely a restaurace

Zmena zamestnaniUvažujete o změně zaměstnání?

Důvody ke změně zaměstnání jsou různé. Faktem je, že ve chvíli, kdy člověk začne uvažovat o změně zaměstnání je jasné, že v tom stávajícím není uspokojena některá z jeho potřeb například potřeba finančního zabezpečení nebo potřeba realizace. Ať už je důvod jakýkoliv, ke změně zaměstnání je potřeba plán realizace.

Co je potřeba udělat v případě změny zaměstnání?

V ideálním případě je třeba načasovat výpověď tak, aby konec jednoho pracovního poměru navazoval na začátek nového. Pokud toto není možné, pak je potřeba:

• Napsat kvalitní strukturovaný životopis, ve kterém jsou pravdivě uvedeny veškeré dovednosti, pracovní zkušenosti, dosažené vzdělání a absolvovaná školení a kurzy.
• Napsat průvodní dopis k životopisu, ve kterém jsou shrnuty hlavní důvody vašeho zájmu o pozici (motivační dopis)
• Vyhraňte si čas na aktivní hledání zaměstnání. Počítejte s účastí na řadě pohovorů, u kterých nemusíte uspět
• Překontrolujte váš osobní profil na Facebooku. Odstraňte příspěvky, které by mohly mít negativní vliv na přijetí do zaměstnání
• Neopouštějte poslední zaměstnání ve zlém a nevyjadřujte se na veřejnosti negativně o posledním zaměstnavateli
• Požádejte bývalého nadřízeného o pracovní reference

Životopis a motivační dopis vložte na různé internetové pracovní portály, kde je velká pravděpodobnost, že si je najdou personální agentury, popřípadě HR manažeři konkrétních hotelů.

Připravte si odpovědi na často kladené otázky

• Povězte nám něco o sobě – stručně popište dosavadní pracovní zkušenosti
• Z jakého důvodu chcete změnit zaměstnání?
• Proč se ucházíte o místo u nás?
• Co se Vám na Vaší práci nejvíce líbí?
• Proč chcete vykonávat tuto funkci a co od ní očekáváte?
• Co očekáváte od svého nadřízeného?
• V čem byste se chtěl/a dále rozvíjet?
• Co víte o naší společnosti?
• Jak si představujete místo, které vám nabízíme?
• Jaké jsou Vaše silné a slabé stránky?
• Dáváte přednost sólové práci nebo práci v týmu?
• S jakým druhem lidí byste nerad/a pracoval/a?
• Co vás motivuje k práci?
• Nevadí vám cestování?
• Kolik pohovorů jste již absolvoval/a? Máte i jiné nabídky?
• Kde byste se rád/a viděl/a za 3 nebo 5 let?
• Jak trávíte volné chvíle?
• Dejme tomu, že vaši kolegové by nesouhlasili s vaším projektem. Jak byste reagoval/a?
• Proč bychom měli přijmout právě vás?

Před pracovním pohovorem se nestresujte. Berte to tak, že nabízíte své zkušenosti a pomoc hotelu nebo restauraci, která tuto pomoc potřebuje. K pracovnímu pohovoru přistupujte jako partnerskému setkání, při které může i nemusí dojít k uzavření dohody. Na otázky odpovídejte jasně, stručně a výstižně. Snažte se během rozhovoru navodit příjemnou atmosféru. Buďte přívětiví a ochotně na otázky odpovídejte. Mějte na paměti, že i váš hlas, řeč těla a způsob, jak reagujete, může podpořit vaši úspěšnost ve výběrovém procesu.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: jscreationzs



Související články:

Techniky HR manažerů Manažerské dovednosti Jak být dobrým obchodníkem Jak na fluktuaci zaměstnanců Mobbing a Bossing Gastrojobs.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv článků
Dovolená
Booking.com
Obchodní sdělení